Οι ενήλικες που αγοράζουν παιχνίδια για τον εαυτό τους, αναδεικνύονται στη μεγαλύτερη πηγή ανάπτυξης για τη βιομηχανία παιχνιδιών
Δύο πράγματα κρατούν τη βιομηχανία παιχνιδιών όρθια αυτή τη στιγμή: ο πληθωρισμός και μια ομάδα καταναλωτών γνωστή ως “kidults”. Πρόκειται για ενήλικες και “παιδιά” άνω των 12 των οποίων τα ενδιαφέροντα παραδοσιακά θεωρούνται πιο “παιδικά”. Προέρχεται από τις λέξεις kids και adults και επινοήθηκε για να αποτυπώσει μια νέα συμπεριφορά ενηλίκων που ενδιαφέρονται για τα παιχνίδια με μια δημιουργική και μαθησιακή προσέγγιση που συνδυάζεται με την χαρά του παιχνιδιού.
Αυτά τα “μεγάλα παιδιά” είναι υπεύθυνα για το ένα τέταρτο του συνόλου των πωλήσεων παιχνιδιών ετησίως, αξίας περίπου 8 δισεκατομμυρίων ευρώ, και είναι ο μεγαλύτερος μοχλός ανάπτυξης σε ολόκληρη τη βιομηχανία, σύμφωνα με στοιχεία της NPD Group.
Διαβάστε ακόμα: Η Mattel ξαναφτιάχνει την Barbie από ανακυκλωμένο πλαστικό
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε καθώς οι πωλήσεις παιχνιδιών συνολικά μειώθηκαν το 2022, αφού οι γονείς περιόρισαν τις παρορμητικές αγορές χαμηλού κόστους. Συγκεκριμένα, ο αριθμός των παιχνιδιών που πωλήθηκαν, μειώθηκε κατά 6% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Κάτι αντίστοιχο είχε παρατηρηθεί και κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης του 2008.
Τι λένε τα νούμερα
Οι γονείς αγόραζαν συνήθως παιχνίδια αξίας 35 έως 55 ευρώ, αλλά αντιστάθηκαν στις μικρές και απρογραμμάτιστες αγορές, με τις πωλήσεις των “παιχνιδιών για χαρτζιλίκι” κάτω των 10 ευρώ, να μειώνονται απότομα. Μεταξύ των πιο δημοφιλών ειδών ήταν τα λούτρινα παιχνίδια, τα σετ κατασκευών, οι φιγούρες δράσης και τα οχήματα.
Περίπου το ένα τρίτο των αγοραστών έκανε έρευνα αγοράς, συγκρίνοντας τις τιμές στο διαδίκτυο και στο κατάστημα πριν αποφασίσει τι θα αγοράσει ενόψει των Χριστουγέννων. Αυτές οι μελετημένες αγοραστικές συνήθειες ήταν ένας ακόμη παράγοντας για την πτώση των πωλήσεων παιχνιδιών χαμηλότερου κόστους.
Πάντως, παρά το γεγονός ότι οι καταναλωτές ψωνίζουν με βάση την τιμή, η βιομηχανία παιχνιδιών είναι συγκριτικά ανθεκτική στις οικονομικές υφέσεις σε σύγκριση με άλλους τομείς, σύμφωνα με την ανάλυση της NPD.
Παιχνίδια μόνο για μεγάλους
Τα τελευταία χρόνια, πολλοί κατασκευαστές παιχνιδιών έχουν δημιουργήσει σειρές παιχνιδιών μόνο για τους kidults. Μάλιστα, η δημοφιλής μάρκα παιχνιδιών, Lego, διεξήγαγε μία έρευνα σχετικά με την επίδραση του παιχνιδιού στην ψυχική ευημερία των ενηλίκων.
Η μελέτη “2022 Play Well Study” -στην οποία πήραν μέρος 33.429 ενήλικες από 33 χώρες του κόσμου– αποκάλυψε ότι το 86% υποστηρίζει ότι το παιχνίδι τους βοηθά να χαλαρώσουν από τη δουλειά, το 88% ότι συμβάλει στο να χαλαρώνουν γενικότερα, ενώ το 78% αισθάνεται ότι το παιχνίδι τούς οδηγεί να κάνουν κάτι χειρωνακτικό ή δημιουργικό και έτσι να αισθανθούν πιο ικανοποιημένοι. Θα μπορούσε, λοιπόν, το παιχνίδι να είναι η λύση σε αυτά τα προβλήματα ευεξίας; Όπως αποκαλύπτει η μελέτη, ναι.
Διαβάστε ακόμα: Το παιχνίδι δεν εξαρτάται πλέον από τις ταινίες
Τα τελευταία χρόνια, η Lego έχει λανσάρει σετ σχεδιασμένα ειδικά για ενήλικες. Είναι ένα έξυπνο παιχνίδι για την εταιρεία παιχνιδιών να διευρύνει τη στόχευσή της στους ενήλικες, δίνοντάς τους την ώθηση να να απολαμβάνουν τα Lego καθώς μεγαλώνουν και να μην το βλέπουν απλώς ως ένα παιχνίδι – αλλά ως ένα χόμπι, όπως είναι η yoga ή η κηπουρική.
Ο ορισμός της ενηλικίωσης έχει σίγουρα εξελιχθεί. Αυτό που σήμαινε παλαιότερα η ενηλίωση αφορούσε να είναι ένα πολύ ευυπόληπτο και σοβαρό μέλος της κοινωνίας. Και για να το κάνει αυτό έπρεπε να το αποδείξει διανοητικά, συναισθηματικά, με κάθε άλλο τρόπο. Τώρα νιώθουμε πολύ πιο ελεύθεροι να εκφράσουμε τους φανατισμούς μας ως μέρος της ενηλικίωσής μας και -γιατί όχι;- να παίξουμε σαν παιδιά.
Με πληροφορίες από BBC
Photo: Unsplash
ή αποκτήστε ετήσια συνδρομή εδώ.