Στις αρχές του 2022, ο CEO του Ralph Lauren έπειτα και από την πολύ ενθαρρυντική δημοσιοποίηση των εσόδων του brand για το τελευταίο τρίμηνο του 2021 και των προβλέψεων για τη νέα χρονιά, είχε ανακοινώσει πως “επιστρέφουμε στην επίθεση. Έχουμε μεγάλες ευκαιρίες να επεκταθούμε”. Οι ευκαιρίες αυτές βρίσκονται στο ψηφιακό σύμπαν, γι’ αυτό και ο αμερικανικός οίκος ανακοίνωσε μια νέα συνεργασία με την Epic Games, τη δημιουργό του δημοφιλούς Fortnite, για ένα διαδικτυακό βιντεοπαιχνίδι που θα διαθέτει περισσότερους από 400 εκατομμύρια λογαριασμούς χρηστών παγκοσμίως.
Είναι γνωστό ότι ο νέος υπέροχος κόσμος του metaverse δημιουργεί μοναδικές ευκαιρίες ανάπτυξης για το λιανεμπόριο και τη βιομηχανία luxury καταναλωτικών αγαθών, προσφέροντας νέες επιχειρηματικές δυνατότητες και κανάλια προώθησης των προϊόντων σε εκατομμύρια δυνητικούς πελάτες. Και οι ίδιοι οι πελάτες-χρήστες του metaverse φαίνεται να αρέσκονται στην είσοδο των luxury brands στον ψηφιακό κόσμο.
Το 2020 η αγορά προϊόντων στο μετασύμπαν υπολογιζόταν σε 48 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ μέχρι το 2025 αναμένεται να εμφανίσει ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 43%. Τα στοιχεία που έφερε στο φως μελέτη της PwC, καταδεικνύουν πως οι καταναλωτές σπεύδουν να δηλώσουν παρόντες στον κόσμο του metaverse, ο οποίος τους υπόσχεται μία καθηλωτική και τρισδιάστατη εμπειρία αγορών. Με τη βοήθεια της δικής του ψηφιακής απεικόνισης, του avatar του, κάθε χρήστης μπορεί να ανακαλύψει εμπειρίες και δυνατότητες παρόμοιες με εκείνες του πραγματικού κόσμου. Να πραγματοποιήσει αγορές, να επισκεφθεί κάποιο εστιατόριο αλλά και να παρακολουθήσει μία συναυλία. Ενώ παράλληλα, διαμορφώνει τα χαρακτηριστικά του σε διάφορες online gaming πλατφόρμες.
Διαβάστε επίσης: Eνδιαφέρει όντως τους καταναλωτές το metaverse;
Δεν είναι λίγα τα fashion brands που από το 2007 μέχρι και σήμερα δραστηριοποιούνται στον κόσμο του gaming. Η Adidas, η Gucci, η Vans και η Moschino είναι μόλις κάποια από τα brands που έχουν ήδη παρουσία στην πλατφόρμα του Roblox και ο Ralph Lauren φυσικά δεν θα μπορούσε να λείπει. Γι’ αυτό το 2020 έκανε τον ντεμπούτο του στον ψηφιακό κόσμο μέσω του Roblox και σήμερα συνεργάζεται με την Epic Games, μητρική του Fortnite.
Φυσικά, η συνεργασία αυτή γίνεται με στόχο μία κλασική μάρκα όπως ο Ralph Lauren, η οποία μετρά 55 χρόνια ζωής, να προσεγγίσει το νεότερο κοινό. Έτσι, από κοινού με την Epic Games λανσάρουν μία νέα σειρά εικονικών και φυσικών ρούχων και αξεσουάρ με την συλλογή “Polo Stadium”. Τα φυσικά προϊόντα της συλλογής, που περιλαμβάνει ένα μπλουζάκι πόλο, ένα φούτερ και ένα ζευγάρι μπότες, θα κυκλοφορήσουν στις αρχές Νοεμβρίου, σχεδόν παράλληλα με το λανσάρισμα των εικονικών αντικειμένων στο Fortnite Item Shop, στο ψηφιακό κατάστημα όπου οι παίκτες μπορούν να αγοράσουν ρούχα, αξεσουάρ, emotes, όπλα και ποικίλα αξεσουάρ για τα avatar τους. Μάλιστα, τα ψηφιακά ρούχα θα διαθέτουν και το λογότυπο της εταιρείας, ενώ πολλά από αυτά και αποκτήσουν και φυσική υπόσταση σε βάθος χρόνου.
Το brand σχεδιάζει επίσης να φιλοξενήσει ένα εικονικό τουρνουά Fortnite το “Polo Stadium Cup”, το οποίο θα σηματοδοτήσει την πρώτη φορά που μια μάρκα πολυτελείας θα διοργανώσει ένα παγκόσμιο τουρνουά παικτών στο Fortnite. Μάλιστα, εκεί οι παίκτες μπορούν να κερδίσουν την ευκαιρία να είναι από τους πρώτους που θα έχουν πρόσβαση στη συλλογή Polo Stadium. Επίσης, την ίδια μέρα θα οργανώσει μια ζωντανή ροή του Twitch στη Νέα Υόρκη.
Διαβάστε επίσης: Metaverse | Ένας κόσμος με τεράστιες δυνατότητες
Το πιο εντυπωσιακό είναι ότι το brand προχώρησε σε μια επαναστατική κίνηση, δείχνοντας ότι δεν φοβάται τον πειραματισμό και τις σύγχρονες προκλήσεις. Επανασχεδίασε το διάσημο logo του για τον κόσμο του Fortnite: ο γνωστός σε όλους αθλητής polo δεν ιππεύει ένα άλογο αλλά ένα λάμα, το logo του παιχνιδιού. Με αυτό τον τρόπο αποδεικνύει την πίστη του στη δύναμη του metaverse.
Άρα η επιλογή του συγκεκριμένου παιχνιδιού δεν είναι τυχαία. Το Fortnite είναι ένα βιντεοπαιχνίδι επιβίωσης που ανήκει στην Epic Games, έχει περίπου 80 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες μηνιαίως και μια πιο εξελιγμένη, φιλική προς τη μόδα αισθητική σχεδίασης από το Roblox, χάρη στη μηχανή gaming Unreal Engine. Ενώ το Roblox έχει περισσότερους από 200 εκατομμύρια μηνιαίους ενεργούς χρήστες, το 70% του κοινού του είναι ηλικίας 24 ετών και άνω, ενώ περισσότερο από το 60% του κοινού του Fortnite είναι 25 ετών και άνω, σύμφωνα με τον πίνακα δεδομένων της εταιρείας λογισμικού και δεδομένων Geeiq.
Αυτό το κοινό σημαίνει μεγαλύτερη δυναμική δαπανών και μεγαλύτερη πιθανότητα οι ψηφιακές αγορές να μεταφράζονται σε φυσικές. Ο Ralph Lauren φαίνεται πως δρα, όπως οι Moncler και Balenciaga σε προηγούμενή τους συνεργασία με το Fortnite. Η εμφάνιση της Balenciaga τον Σεπτέμβριο του 2021, η οποία ακολούθησε επιτυχημένες συμπράξεις με μουσικούς και αθλητικούς φορείς εν μέσω της πανδημίας, περιελάμβανε επίσης μια συλλογή φυσικών εμπορευμάτων.
Το 2020, το 77 % των παικτών του Fortnite δήλωσαν ότι είχαν κάνει αγορές εντός του παιχνιδιού με τον μέσο χρήστη να ξοδεύει 102,42 δολάρια κατά τη διάρκεια του έτους. Η επενδυτική τράπεζα Cohen προσδιορίζει τα παιχνίδια ως βασική ευκαιρία λιανικής, επικαλούμενη ευρήματα ότι το 96% των Millennials και το 96% των Gen Z-ers αναφέρουν τα παιχνίδια ως μία από τις τρεις πιο συχνές δραστηριότητές τους. Ο ενθουσιασμός των παικτών για τη μόδα κυριαρχεί. Μαζί με τις μάρκες αθλητικών ειδών Under Armour και North Face, η Supreme, η Rolex και η Ray-Ban συγκαταλέγονται στις κορυφαία brands των παικτών Fortnite, σύμφωνα με την Geeiq.
Οι συνεργασίες ψηφιακής μόδας του Ralph Lauren ξεκίνησαν το 2020 όταν αποφάσισε να συμπράξει με την Bitmoji για την πρώτη signature γκαρνταρόμπα που σχεδίασε ειδικά για τα avatar των παικτών της. Αργότερα, σχεδίασε ρούχα πάλι για avatars στο Zepeto και λάνσαρε μια εμπειρία Roblox, όπου οι χρήστες είχαν τη δυνατότητα αγοράς χειμερινών αθλητικών ρούχων. Και έπεται συνέχεια.
Με πληροφορίες από The Drum | Vogue Business
Photo: Ralph Lauren
ή αποκτήστε ετήσια συνδρομή εδώ.