22 Νοέ 2024
READING

Τα παιδιά είναι το νέο hot κοινό των πλατφορμών streaming

4 MIN READ

Τα παιδιά είναι το νέο hot κοινό των πλατφορμών streaming

Τα παιδιά είναι το νέο hot κοινό των πλατφορμών streaming

Το τελευταίο διάστημα οι μεγάλες πλατφόρμες streaming αρχίζουν να αντιλαμβάνονται ότι μια μερίδα κοινού που ίσως δε φαίνεται ούτε ακούγεται τόσο, αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη επιδραστικότητα, καθώς ευθύνεται για όλο και πιο εντυπωσιακά νούμερα θέασης και, κατ’ επέκταση, για τη δημιουργία όλο και μεγαλύτερων ποσοτήτων περιεχομένου που το αφορά: πρόκειται για τα παιδιά. 

Τον περασμένο μήνα, τρία από τα δεκαπέντε κορυφαία προγράμματα που μεταδόθηκαν από όλες τις πλατφόρμες streaming ήταν παιδικά, ενώ οι εταιρείες βλέπουν τα οικογενειακά προγράμματα να αυξάνονται και τη ζήτηση για εκπομπές και παραγωγές που απευθύνονται στα παιδιά να μεγαλώνει. Φαίνεται πως, πλέον, το παιδικό κοινό δε λαμβάνεται υπόψη μόνο επειδή βοηθά στο να διατηρούνται και να μην ακυρώνονται οι υπάρχουσες συνδρομές. Τώρα, εκτός από τη διατήρηση, αποκτά αξία και ως παράγοντας ανάπτυξης των εταιρειών streaming.

Tα στοιχεία είναι εντυπωσιακά από όλες τις πλευρές. Υπεύθυνοι εταιρειών που ειδικεύονται σε παραγωγές που απαυθύνονται σε παιδικό κοινό, όπως της Pocketwatch, βλέπουν τη δημοφιλία του περιεχομένου τους να εκτοξεύεται, γίνονται μετακινήσεις στρατηγικών στελεχών, ώστε να ενισχυθούν οι τομείς των συγκεκριμένων προγραμμάτων σε μέσα όπως το Paramount+, σημειώνοντας ότι προγράμματα όπως ο Mποπ Σφουγγαράκης και το PAW Patrol είναι οι μεγάλες τους επιτυχίες και το δέλεαρ στα προγράμματα των συνδρομών τους. Η μόλις πέντε ετών Pockewatch έχει συγκεντρώσει μέχρι στιγμής επενδύσεις ύψους 21 εκατομμυρίων δολαρίων. Παράλληλα, μερικά από τα δημοφιλέστερα κανάλια στo YouTube αφορούν παιδικό περιεχόμενο, στο franchising του οποίου στρέφονται μεγάλες εταιρείες – κάποια, μάλιστα, αφορούν βίντεο δημιουργημένα επίσης από παιδιά.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το franchise του Ryan’s World, που είχε γίνει γνωστό ως Ryan’s Toys Review. Πρόκειται για το κανάλι του μικρού Ryan, που τα βίντεό του, στα οποία συνήθως παρουσιάζει παιχνίδια, έχουν επηρεάσει την ίδια την βιομηχανία παιχνιδιών. Κάποια βίντεό του ανήκουν στις λίστες με τα κορυφαία σε views βίντεο του κόσμου, το κανάλι του έχει πάνω από 30 εκατομμύρια συνδρομητές, ενώ τα προϊόντα από το franchise του έχουν συγκεντρώσει περισσότερα από 250 εκατομμύρια δολάρια σε πωλήσεις μέσα στο 2020. 

Με τέτοια νούμερα και επιδραστικότητα, δεν είναι περίεργο που οι εταιρείες στρέφονται σε ανάλογο περιεχόμενο, επιδιώκοντας να κατακτήσουν ένα μερίδιο σε μια αγορά που αποδεικνύεται πιστή και που, εν πολλοίς, αποφασίζει για τις οικογενειακές συνδρομές στις πλατφόρμες streaming. Για παράδειγμα, το Netflix αγόρασε τον Σεπτέμβριο την εταιρεία που κατέχει και διαχειρίζεται τα δικαιώματα των έργων του αγαπημένου Βρετανού παραμυθά Roald Dahl.

Oι γνώστες του χώρου, όπως ο πρόεδρος του Nickelodeon, παραδέχονται ότι δεν αποτελεί μυστικό ούτε εκπλήσσει ότι τα παιδιά ευθύνονται για μεγάλο ποσοστό του καταγεγραμμένου χρόνου θέασης στις πλατφόρμες. Και οι ίδιοι οι γονείς παραδέχονται, εξάλλου, όχι μόνο ότι τα παιδιά αγαπούν μέχρι φανατισμού συγκεκριμένα προγράμματα και βίντεο, τα οποία δε βαριούνται να βλέπουν ξανά και ξανά, αλλά και ότι η τηλεόραση και τα βίντεο στο YouTube χρησιμοποιούνται ως εργαλείο συμμόρφωσης, τιμωρίας, ανταμοιβής και ελέγχου για τα παιδιά. Η πανδημία, που έκλεισε τα παιδιά στο σπίτι, αύξησε ακόμα περισσότερο τον χρόνο που περνούν μπροστά στην οθόνη, αναδεικνύοντάς τα σε βασικούς πρωταγωνιστές του «πολέμου του streaming». Έτσι, οι μεγάλες εταιρείες του χώρου κάνουν ό,τι μπορούν για να τους τραβήξουν την προσοχή, κυνηγώντας όχι μόνο τη δημιουργία πετυχημένων πρωτότυπων παραγωγών, αλλά και την απόκτηση των δικαιωμάτων «χρυσών», κλασικών προγραμμάτων, ώστε να τα εκμεταλλευτούν για επανεκδόσεις. 

Το αποτέλεσμα θα φανεί σίγουρα πολύ άμεσα στα προγράμματα των πλατφορμών και των καναλιών, και οι ειδικοί αναμένουν με ενδιαφέρον να δουν αν θα υπάρξει και αξιόλογη πρωτότυπη παραγωγή περιεχομένου ιδανικού για τα παιδιά, ή αν κανάλια και εταιρείες παραγωγής θα αναλωθούν απλώς στο να κερδίσουν άμεσα και εύκολα το ενδιαφέρον αυτού του ξεχωριστού κοινού, ώστε να εξαργυρώσουν γρήγορα το ενδιαφέρον του. Πάντως, φαίνεται ότι η (πολύ) νέα γενιά, όπως και η γενιά Alpha που τώρα θα αρχίσει να μπαίνει στην εφηβεία, θα αποτελέσει σημαντικό μοχλό εξελίξεων ως ισχυρή δύναμη, που ελέγχει τις αποφάσεις των γονιών της.

Συνδεθείτε παρακάτω
ή αποκτήστε ετήσια συνδρομή εδώ.