Η Microsoft και η Google υπόσχονται να κάνουν stream παιχνίδια υψηλής ευκρίνειας σε smartphones στον αγώνα να γίνουν το Netflix του gaming.
Η Sony κυκλοφόρησε πρόσφατα το Playstation 5 που μπορεί να φωτίσει τα τρισδιάστατα αντικείμενα όπως ακριβώς και στις ταινίες της Pixar.
Το Switch της Nintendo έχει γίνει η κορυφαία κονσόλα όσον αφορά στις πωλήσεις με έξυπνο υλικό touch-screen που λειτουργεί με ή χωρίς τηλεόραση. Και Oculus μόλις έχτισε το πρώτο τέλειο σύστημα VR που δεν απαιτεί Η / Υ.
Αλλά η πιο hot κονσόλα παιχνιδιών αυτή τη στιγμή δεν είναι καμία από αυτές. Είναι η Playdate, ένα τετράγωνο κίτρινο-καναρίνι 3 ιντσών.
Αναμένεται την επόμενη χρονιά προς $ 150 και το Playdate διαθέτει μια ασπρόμαυρη οθόνη 1-bit. Έχει ένα τετράγωνο pad και μόνο δύο κουμπιά.
Και έχει ένα στρόφαλο. Η “μανιβέλα” δεν φορτίζει τη συσκευή σαν ραδιόφωνο έκτακτης ανάγκης, είναι απλώς ένα σύστημα ελέγχου που υποτίθεται ότι είναι διασκεδαστικό.
Το Playdate είναι ακριβώς το είδος του off-center hardware project, το οποίο θα μπορούσε να γεννηθεί μόνο από ανεξάρτητες εταιρείες αντί των τιτάνων τεχνολογίας που ελέγχουν τη βιομηχανία βιντεοπαιχνιδιών αξίας 135 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Έχει σχεδόν σχεδιαστεί εξαρχής για να γίνει ένα cult προϊόν. Παιχνίδια Indie. Εξοπλισμός Indie. Χειριστήρια που δεν μπορούν να λειτουργήσουν σε άλλες πλατφόρμες. Ό,τι είναι το βινύλιο για τη μουσική του 2019, είναι το Playdate για τις κονσόλες παιχνιδιών.
Το Playdate γεννήθηκε ως ένα έργο πάθους στο εσωτερικό του Panic, ενός στούντιο ανάπτυξης λογισμικού που είναι γνωστό για το εξαιρετικά αναγνωρισμένο παιχνίδι του “Firewatch”.
Μέχρι το 2015, η εταιρεία έχτισε ένα πρωτότυπο για το Playdate και άρχισε να δουλεύει το λειτουργικό σύστημα. Αλλά αυτό που είχε χτίσει έμοιαζε με ένα χειροποίητο Gameboy, με τρισδιάστατα έντυπα χειριστήρια και κυκλώματα. Δεν ήταν τίποτα ιδιαίτερα ξεχωριστό.
Η Panic άρχισε να μιλάει με την high-design synth εταιρεία προγραμματισμού, Teenage Engineering, γνωστή για τα “καλογυαλισμένα” ηλεκτρονικά μουσικά όργανα όπως το OP1, για να εμπλακεί σε κάποιο είδος έργου υλικού το 2011. Το 2015 το project σταθεροποιείται ως κονσόλα παιχνιδιών.
“Τη στιγμή που τους πλησιάσαμε, είχαμε μια γενική ιδέα ότι θέλαμε τουλάχιστον τα βασικά χαρακτηριστικά: ένα D-pad και δύο κουμπιά”, λέει ο Greg Maletic, διευθυντής ειδικών έργων στο Panic και ηγείται στο Playdate.
“Ήταν ιδέα της Teenage Engineering να προσθέσει τo στρόφαλο, το οποίο καταλήξαμε αμέσως ότι είναι όσο τέλειο και παράξενο θέλαμε. Φαινόταν όμορφο και επιθυμητό και ξέραμε ότι το θέλαμε, ακόμα κι αν δεν ήμασταν βέβαιοι αν οι υπόλοιποι θα το ήθελαν”.
Το hardware εξακολουθεί να είναι μόνο ένα πρωτότυπο, αλλά όπως όλα τα προϊόντα της Teenage Engineering, μοιάζει αναχρονιστικό: σαν ένα gadget από ένα μέλλον που τα smartphones δεν υπήρξαν ποτέ.
Η στιλπνότητα της συσκευής δημιουργεί ένα ακαταμάχητο, αισιόδοξο πλαίσιο γύρω από την ασπρόμαυρη οθόνη. Η οθόνη, παρά το γεγονός ότι έχει χαμηλή ανάλυση και δεν έχει χρώμα, υποτίθεται ότι δημιουργεί ένα συναρπαστικό αποτέλεσμα υψηλής αντίθεσης.
Το hardware προορίζεται να προσελκύσει καταναλωτές και προγραμματιστές και αυτό είναι το κλειδί για το επιχειρηματικό μοντέλο της Playdate.
Η Playdate θα ξεκινήσει με ένα μόνο παιχνίδι προεγκατεστημένο στην συσκευή. Στη συνέχεια, κάθε εβδομάδα, ένα από τα 12 αποκλειστικά παιχνίδια θα μεταφορτώνεται στη συσκευή σας μέσω Wi-Fi.
Η Panic ήταν σε θέση να προσελκύσει εκπληκτικό ταλέντο ανάπτυξης παιχνιδιών για αυτό το μοντέλο, συμπεριλαμβανομένου του Keita Takahashi, γνωστού για τη δημιουργία του αγαπημένου παιχνιδιού Katamari Damacy.
Για την Playdate, ο Takahashi χρησιμοποιεί το στρόφαλο για να κάνει ένα παιχνίδι στο οποίο ένας χαρακτήρας που ονομάζεται Crankin κινείται εμπρός και πίσω στο χρόνο.
Αυτά τα παιχνίδια δεν θα είναι όπως τα γνωστά έπη των 100 ωρών και των πολλαπλών παικτών, αλλά θα είναι διασκεδαστικές εκδόσεις, που απαιτούν πολύ λίγο χρόνο για τους προγραμματιστές να τα δημιουργήσουν, αφού το low-fi υλικό σημαίνει ότι η προηγμένη φυσική και τα γραφικά βρίσκονται εκτός πλαισίου.
“Το επίπεδο για την είσοδο ενός παιχνιδιού στην κονσόλα μειώνεται”, λέει ο Maletic. “Σε μια σύγχρονη κονσόλα όπως το PS4, μπορείτε να κάνετε οτιδήποτε.
Και αυτό είναι εκπληκτικό. Αλλά είναι επίσης μεγαλειώδες και απαιτεί πολλή δουλειά. Ένα παιχνίδι Playdate έχει μικρότερο πεδίο εφαρμογής και είναι ευκολότερο να το αναλάβεις και να κάνεις κάτι διασκεδαστικό. “
Η εταιρεία αρνήθηκε να μοιραστεί λεπτομέρειες σχετικά με τις διαφορές εσόδων ή άλλες αποζημιώσεις που προσφέρθηκαν στους προγραμματιστές του.
Ωστόσο, ο Maletic επιβεβαίωσε ότι τα πρώτα 12 παιχνίδια θα αντιπροσωπεύουν μόνο την πρώτη έκδοση κύματος για το Playdate. Υποστηρίζει ότι είναι πιθανό τα μελλοντικά πακέτα παιχνιδιών να αγοραστούν μετά την απελευθέρωσή τους.
Πολλά ακόμα πρέπει να επεξεργαστούν. Το υλικό του Playdate ολοκληρώνεται και η σειρά παιχνιδιών δεν έχει ανακοινωθεί ακόμη. Αλλά αν η αρχική αντίδραση στο Twitter είναι οποιαδήποτε ένδειξη, υπάρχει μεγάλη όρεξη για μια περίεργη, φορητή, ανεξάρτητη μηχανή παιχνιδιού γεμάτη μικρές εμπειρίες που δεν μπορείτε να ζήσετε οπουδήποτε αλλού.
Και ενώ η Playdate σίγουρα δεν θα κουνήσει από τις θέσεις τους τους γίγαντες των βιντεοπαιχνιδιών, φαίνεται να αποδεικνύει ότι στη βιομηχανία βιντεοπαιχνιδιών αξίας 135 δισεκατομμυρίων δολαρίων, υπάρχει πραγματικά χώρος για όλους.
Συνδεθείτε παρακάτω
ή αποκτήστε ετήσια συνδρομή εδώ.
ή αποκτήστε ετήσια συνδρομή εδώ.