28 Φεβ 2025
READING

Eurovision: εκατομμύρια ευρώ, τζόγος, εξαντλημένα εισιτήρια και χαμός στο διαδίκτυο

4 MIN READ

Eurovision: εκατομμύρια ευρώ, τζόγος, εξαντλημένα εισιτήρια και χαμός στο διαδίκτυο

Eurovision: εκατομμύρια ευρώ, τζόγος, εξαντλημένα εισιτήρια και χαμός στο διαδίκτυο

Για πολλούς είναι ένας «ρηχός» διαγωνισμός τραγουδιού και ένα «πανηγυράκι» -που μια χαρά είναι τα πανηγύρια, εδώ που τα λέμε!- και κιτς και καθόλου σύμφωνος με εξεζητημένα γούστα. Όλα έχουν τον χώρο τους στις ζωές μας και όπου υπάρχει μουσική καλό πράγμα είναι, χωρίς δόγματα και επιθετικότητες ακόμα και για τα τραγούδια. Πόσο περισσότερο, για το τρίτο μεγαλύτερο σε μέγεθος τηλεοπτικό γεγονός μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες και το Παγκόσμιο Κύπελλο ποδοσφαίρου, που στοιχίζει λιγότερα και αποφέρει περισσότερα!

Υπάρχουν πάντα και ζουν ανάμεσα εκείνοι, που μερακλώνουν μόνο με το βιολί του André Rieu και το «The Rose» και οι άλλοι που χαλαρώνουν με την Πενθεσίλεια του Othmar Schoeck και δεν έχουμε κανέναν λόγο να το αμφισβητήσουμε. Υπάρχουν, όμως, και όλοι εκείνοι, οι -περίπου- 170 εκατομμύρια τηλεθεατές και περισσότερα από 75 εκατομμύρια μοναδικοί χρήστες στο κανάλι της Eurovision στο YouTube, οι φανατικοί του διαγωνισμού στις ΗΠΑ και στον Καναδά ή στην Αυστραλία, που πλέον… συμμετέχει και στο Ευρωπαϊκό φεστιβάλ. Το TikTok, το πιο ισχυρό μέσο κοινωνικής δικτύωσης στον κόσμο και εκείνο με τη μεγαλύτερη διείσδυση στο λεγόμενο νεανικό κοινό, είναι ο επίσημος συνεργάτης της Eurovision, με προβολές γιουροβιζιονικού περιεχομένου να ξεπερνούν αριθμητικά τα 9 δισεκατομμύρια! Για την Ελλάδα, η περσινή συμμετοχή της Μαρίνας Σάττι έσπασε όλα τα ρεκόρ τηλεθέασης με τηλεθέαση της τάξεως του 82,3%, την ώρα της βαθμολογίας, που θα πει… 4.874.000 τηλεθεατές! Αν στο καιρό μας, όλα είναι influens, τότε η Eurovision είναι μια πολύ σοβαρή υπόθεση για ολόκληρα κράτη, για να την εκλάβουμε μόνο ως απλή βραδιά τραγουδιού διασκέδασης. Καταρχήν κυριαρχεί στη μουσική βιομηχανία της Ευρώπης και όχι μόνο, έχοντας αναδείξει σούπερ σταρ καλλιτέχνες όπως οι: ΑΒΒΑ, Σελίν Ντιόν, Νάνα Μούσχουρη, Maneskin, Χούλιο Ιγκλέσιας, Ολίβια Νιούτον Τζον, Βίκυ Λέανδρος, Τζόνι Λόγκαν, Λορίν καλ.

Η Ευρωπαϊκή Ραδιοτηλεοπτική Ένωση ή EBU δίνει στους διοργανωτές περίπου 5-6 εκατομμύρια ευρώ, που είναι το τέλος εγγραφής από τις χώρες συμμετοχής. Ο υπόλοιπος προϋπολογισμός καλύπτεται από τον τηλεοπτικό οργανισμό υποδοχής, τους συνεργάτες διαφημίσεων και το κράτος της χώρας που φιλοξενεί τον διαγωνισμό. Τα μεγαλύτερα ποσά, σχεδόν δεκαπλάσια από τους άλλους συμμετέχοντες, καταβάλλουν οι «Μεγάλοι Πέντε» δηλαδή η Μεγάλη Βρετανία, η Γαλλία, η Γερμανίας, η Ισπανία και η Ιταλία, που προκρίνονται απευθείας στον τελικό. Με πολιτικές ή μικροπολιτικές, με συμμαχίες γεωπολιτικές, με ενστάσεις και θυμούς για πολέμους, γενοκτονίες, παλιές εθνικές έριδες, ο διαγωνισμός συνεχίζει από το 1952 και με πολλές χώρες που κερδίζουν τον διαγωνισμό να ξεπερνούν το όριο της EBU. Η Eurovision του 2015 στη Βιέννη κόστισε 35 εκατομμύρια ευρώ. Το 2014, ο διαγωνισμός στην Κοπεγχάγη ανήλθε σε 45 εκατομμύρια ευρώ. Όμως το αξεπέραστο ρεκόρ σημειώθηκε το 2012, από Αζερμπαϊτζάν. Η χώρα που θρυλείται πως κέρδισε με χρηματισμό φοιτητών  από γειτονικά έθνη, έσπασε κάθε ρεκόρ δαπανώντας 60 εκατομμύρια ευρώ. Επιπλέον, ξοδεύτηκαν άλλα 100 εκατομμύρια ευρώ για να φτιαχτεί ο νέος τους χώρος θεάματος στο Μπακού.  Η Αθήνα το 2006, σημείωσε καθαρά έσοδα για την ΕΡΤ από τη διοργάνωση της Eurovision 7.280.000 ευρώ, ενώ το κόστος της όλης διοργάνωσης έφτασε τα 5.500.000 ευρώ, από εθνικούς χορηγούς, εισιτήρια, διεθνείς χορηγίες, διαφημιστικά έσοδα εκτός χορηγιών, sms, κλπ.

Για τον Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό Τραγουδιού όλοι οι τηλεοπτικοί σταθμοί της Ευρώπης επιστρατεύουν τα επιτεύγματα τους, όπου η τεχνολογία, η φαντασμαγορία και οι μουσικές γνώσεις, προτάσεις, κουλτούρες εποχής και εθνικές συναντιούνται σε ένα ποπ πανηγύρι, λοιπόν, που ενθουσιάζει δεκαετίες τη γηραιά ηπείρου. Ακόμα και το κιτς του θεσμού μοιάζει θελκτικό, από την τόση απενοχοποίηση του. Με τα ρεκόρ τηλεθέασης, τους παγκοσμίους φαν, τους χρήστες TikTok και Youtube είναι ηλίου φαεινότερον το πως η νίκη στον διαγωνισμό δε φέρνει μόνο γόητρο, αλλά προβολή και κατ’ επέκταση χρήματα. Σημειώνεται πως τα 150 χιλιάδες και πλέον άρθρα που δημοσιεύτηκαν, το 2023, για το διαγωνισμό προσέλκυσαν διαφήμιση 795 εκατομμυρίων ευρώ! Το Λίβερπουλ που φιλοξένησε τη διοργάνωση, την ίδια χρονιά, υπολογίζει το συνολικό κέρδος του σε περισσότερα από 50 εκατομμύρια ευρώ. Στο δεκαήμερο της Eurovision στην πόλη βρέθηκαν σχεδόν μισό εκατομμύριο επισκέπτες, με τα εμπορικά, τα ξενοδοχεία και τα ρεστοράν να έχουν αυξήσεις των εισπράξεών του περισσότερο του 35%. Το BBC είχε δαπανήσει 11 εκατομμύρια για τη διοργάνωση.

Ο 69ος  Διαγωνισμός Τραγουδιού της Eurovision του 2025 θα γίνει από την ελβετική εθνική τηλεόραση ή SRG SSR στη Βασιλεία της Ελβετίας και θα πραγματοποιηθεί στις 13,15 και17 Μαΐου. Το Εκτελεστικό Συμβούλιο της Βασιλείας-Σταντ θα συνεισφέρει 37,3 εκατομμύρια ευρώ στον προϋπολογισμό της διοργάνωσης. Η πρώτη φάση προπώληση εισιτηρίων για τους 60,000 θεατές που θα παρακολουθήσουν ζωντανά τον Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό Τραγουδιού εξαντλήθηκε, μόλις, επτά λεπτά! Το Ελβετικό τηλεοπτικό δίκτυο SRG SSR, αποκάλυψε ότι βρίσκονται περισσότεροι από 500.000 λογαριασμοί εγγεγραμμένοι για πρόσβαση σε εισιτήρια, συμπεριλαμβανομένων πολλών διπλότυπων.

Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος οι στοιχηματικές εταιρίες ξεκινάνε νωρίς να δέχονται στοιχήματα με τα early bets. Οι booksters δείχνουν και τα φαβορί και τις αποδόσεις τους και δε πέφτουν ποτέ έξω στις πρωτείες! Με την προειδοποίηση πάντα «ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΕΘΙΣΜΟΥ & ΑΠΩΛΕΙΑΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ» τα στοιχήματα διεθνώς δίνουν την Ελληνική συμμετοχή με την Κλαυδία και το συγκηντικό τραγούδι «Αστερομάτα»,  στην 20η θέση και την Κύπρο στη 19η. Από μας, όπως λένε πάντα και οι παρουσιαστές της ΕΤ, πάντως: Καλή επιτυχία Ελλάδα.

Συνδεθείτε παρακάτω
ή αποκτήστε ετήσια συνδρομή εδώ.