Το 2025, η βιωματική ψυχαγωγία γίνεται κυρίαρχη με τη τεχνητή νοημοσύνη να την οδηγεί σε απίθανης εμπειρίας μονοπάτια. Το παγκόσμιο κοινό μοιάζει να έχει απαιτήσεις για καινούργια θεάματα, που χάρη στην δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη, την GenAI μπορούν να πραγματοποιηθούν. Κάθε άλλος παραδοσιακός τρόπος ατονεί, παρακμάζει, εγκαταλείπεται.
Η βιομηχανία των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης και Ψυχαγωγίας συνεχίζει να εξελίσσεται και να μεταμορφώνεται με ιλιγγιώδη ταχύτατα. Ο ανταγωνισμός είναι ανελέητος και οι νέες τεχνολογίες αλλάζουν το παιχνίδι, με τις επιχειρήσεις της είδησης και του θεάματος να επιθυμούν έσοδα, απευθείας, από τη συμμετοχή των καταναλωτών. Σε αυτό το αχαρτογράφητο, άγνωστο τοπίο των άνευ προηγουμένου προκλήσεων και ευκαιριών, φαίνονται, ήδη, κάποιες τάσεις που θα κυριαρχήσουν.
Θεματικά, βιωματικά υπερθεάματα
Το επιχειρηματικό μοντέλο της Amazon που καθιέρωσε ο Τζεφ Μπέζος, το flywheel, δηλαδή το να είναι επίκεντρο της όλης επιχειρηματικής διαδικασίας η εμπειρία του πελάτη, κυριαρχεί στην ψυχαγωγία και στην διασκέδαση. Από τις ταινίες που συνεχίζονται στο χρόνο, σαν αυτές της Marvel ή τα Ο πόλεμος των Άστρων, καθώς και τις σειρές που σημείωσαν τεράστια επιτυχία, όπως το Game of Thrones, προκύπτει η διάθεση των φανατικών θαυμαστών να τις ζουν σαν ζωντανές και να έχουν τη δική τους εμπειρία, μέσα απ’ την δραματουργία τους. Ειδικές τοποθεσίες, όπως θεματικά πάρκα, επώνυμες περιοχές ψυχαγωγίας, κρουαζιέρες, καζίνο, ζωντανές θεατρικές και μουσικές παραστάσεις, ικανοποιούν, ήδη, την ανάγκη του θεατή για αυθεντικές, διαδραστικές δραστηριότητες συνδεδεμένες με τα αγαπημένα προγράμματα, τις πιο σημαντικές ιστορίες και τους πιο δημοφιλείς χαρακτήρες. Οι τηλεοπτικές εταιρείες θα επιδιώξουν να κατακτήσουν αυτή τη δυναμική δημιουργώντας τις δικές τους εμπειρίες ή αδειοδοτώντας το περιεχόμενό τους σε συνεργάτες με γνώση στο είδος. Το κέρδος από τη βιωματική ψυχαγωγία είναι εντυπωσιακά μεγάλο και για τους κατόχους πνευματικής ιδιοκτησίας δεν χρειάζεται περισσότερο κεφάλαιο. Φυσικά και τα έσοδα από τις πωλήσεις εισιτηρίων, τα τρόφιμα και τα ποτά, μπλουζάκια, ποτήρια, αναμνηστικά κάθε είδους με τα λογότυπα των αγαπημένων θεαμάτων θα υπερβαίνουν κατά πολύ το πάγιο κόστος, με αποτέλεσμα ισχυρά κέρδη και ταμειακές ροές.
Το μεγάλο όφελος των εταιρειών απο την ΑΙ
Η AI κυριαρχεί σε όλους τους τομείς το 2025, με τις επιχειρήσεις ψυχαγωγίας και θεάματος να την χρησιμοποιούν σε mainstream εφαρμογές. Η χρήση της ΑΙ χρηματοοικονομικά, νομικά, στη πληροφορική και στην υποστήριξη πελατών, θα διευρυνθεί. Έχει, ήδη, σχεδιαστεί και οργανωθεί να γίνει εκμεταλλεύσιμη η αλματώδης ανάπτυξη της GenAI σε επίπεδο κειμένου, εικόνων, βίντεο, φωτογραφίας, σκηνικών, κίνησης, κοστουμιών. Οι εταιρείες παραγωγής θα διπλασιάσουν τη χρήση της για να έχουν ταχύτητα, να διευκολύνουν την αποτελεσματικότερη διανομή του, να κλιμακώσουν τις εξατομικευμένες προσπάθειες μάρκετινγκ και να ενισχύσουν τη δημιουργία εσόδων. Οι αντιδράσεις ηθοποιών, σεναριογράφων και γενικά καλλιτεχνών, βρίσκουν περίπλοκες νομικές υποσχέσεις, πως το υλικό θα έχει δίκαιη χρήση, σύμφωνα με κανόνες κάθε ασφαλείας, πνευματικών δικαιωμάτων και της αποζημίωσης των φυσικών προσώπων, τα οποία θα πρεπει να δίνουν την έγκρισής τους, αφού θα βλέπουν πιλοτικά έργα AI. Το κοινό πλέον είναι παγκόσμιο και όχι υπόθεση τοπικών εθνικών σταθμών με υπερθεάματα, που εξατομικεύονται, ενώ περιλαμβάνει ζωντανές εκδηλώσεις και αθλήματα. Οι επιχειρήσεις θεάματος επωφελούνται με διπλή ροή εσόδων, τόσο απ τη συνδρομή των θεατών, όσο και από την διαφήμιση. Η αύξηση των συνδρομητών, η επιτάχυνση των πωλήσεων διαφημίσεων και η εξάλειψη των διπλών δαπανών και υποδομών με την χρήση της CenΑΙ, αφήνει τεράστια περιθώρια κέρδους στις εταιρείες.
Το τέλος της αναλογικής και καλωδιακής τηλεόρασης
Η εποχή που η τηλεόραση άνοιγε και διάλεγες το πρόγραμμα μεταξύ 5 καναλιών και ό,τι έπαιζαν, πέρασε χωρίς επιστροφή. Και το περιεχόμενο της επίσης! Ένα τρικάμερο, ένα σαλονάκι και κάτι συζητήσεις που μπλέκουν το επουσιώδες με το εφιαλτικό γεγονός ή το σπουδαίο νέο, είναι γραφικά απομεινάρια του πρωτόγονου τεχνολογικά παρελθόντος, που το 2025 θα πληγούν κι άλλο, αφήνοντας την αναλογική ιδιοκτησία της τηλεόρασης να παραπαίει. Η διαρθρωτική παρακμή της αναλογικής και της καλωδιακής τηλεόρασης με το streaming να γιγαντώνεται, ακόμα, περισσότερο και τους τηλεθεατές να έχουν υψηλές απαιτήσεις οδηγούν σε μειώσεις εσόδων από διαφημίσεις, κερδών αλλά και εύρεσης επενδυτών που πλέον, πολύ απλά, δεν ενδιαφέρονται. Οι ειδικοί, πάντως, λένε πως το καλύτερο σχέδιο για εταιρείες αναλογικού προγράμματος είναι η διατήρηση των περιουσιακών τους στοιχείων, η επιθετική διαχείριση του κόστους και η διατήρηση αξίας κατά τη φάση της παρακμής. Η αναλογική και καλωδιακή, παλιά, γραμμική αν θέλετε, τηλεόραση πρέπει η να αλλάξει ή να τελειώσει.
Ο αθλητισμός είναι πάντα το επίκεντρο
Ιστορικά, ο αθλητισμός ήταν η κόλλα που συγκρατούσε το ενδιαφέρον των τηλεθεατών στην αναλογική και την καλωδιακή τηλεόραση. Τώρα, τα αθλήματα έχουν γίνει απαραίτητο περιεχόμενο για το streaming και τις πλατφόρμες. Ο άμεσος και απρόβλεπτος χαρακτήρας του ζωντανού ανταγωνισμού τροφοδοτεί την αφοσίωση του κοινού και προσελκύει διαφημιστές, που αποτελούν βασικούς παράγοντες για συνεχή οικονομική επιτυχία. Οι εταιρείες αξιοποιούν παραγωγές ντοκιμαντέρ και αθλητικά στοιχήματα για να κρατήσουν τους θαυμαστές να παρακολουθούν και να εγγράφονται όλο το χρόνο. Ταυτόχρονα, η ταχεία ανάπτυξη των γυναικείων αθλημάτων, ιδιαίτερα του μπάσκετ, και άλλων ολοένα και πιο δημοφιλών, όπως το λακρός, το χόκεϊ, ή το γυναίκειο ποδόσφαιρο προστέθηκαν στις επιλογές που προσφέρονται στους συνδρομητές, καθημερινά. Για τους λάτρεις των σπορ, ομως, το τοπίο θέασης είναι κατακερματισμένο και ακριβό. Οι φίλαθλοι αγωνίζονται να βρουν τα αθλητικά παιχνίδια, που θέλουν να παρακολουθήσουν και απογοητεύονται, όταν πρέπει να πληρώσουν για πολλές υπηρεσίες ροής, ώστε να δημιουργήσουν ένα πακέτο πλήρους αθλητικής περιόδου. Για να διατηρήσουν την αφοσίωση των υπαρχόντων θεατών και να προσελκύσουν νέο αθλητικό κοινό, οι εταιρείες θεάματος, θα συνεχίσουν να ενσωματώνουν κάθε νέα τεχνολογία, ώστε να κάνουν ελκυστικό το θέαμα, αλλά και να κυνηγούν τα σπουδαιότερα πρωταθλήματα και αθλητικά γεγονότα.
Ψηφιακή τέχνη και φαντασμαγορία
Γενικά η τέχνη γίνεται θέαμα φαντασμαγορικό και υπάρχει επιλογή για 3-D όπερες δωματίου, ποιητικά – θεατρικά – χορευτικά multimedia έργα, πολυθεάματα που συνδυάζουν το live action με καινοτόμες τεχνικές διαδραστικού φιλμ. Στην εποχή των τεχνολογικών εξελίξεων το ψηφιακό θέατρο διευρύνει τα όρια της παραδοσιακής θεατρικής εμπειρίας. Η διαχρονική ζωντανή θεατρική παράσταση μετασχηματίζεται με τις δυνατότητες των ψηφιακών μέσων, προσφέροντας πολυδιάστατη, συχνά πειραματική θεατρική εμπειρία, όπου σκηνικά, χώροι και εικόνα διευρύνονται χωρις όριο, περιλαμβάνοντας και τον θεατή.
Τα ταξίδια γίνονται ουσίας και συναρπάζουν
Το μέλλον, λένε, είναι τα υποβρύχια και τα διαστημικά ταξίδια και με την ολοκλήρωση της κατασκευής του πρώτου διαστημικού σταθμού εμπορικών πτήσεων στο Νέο Μεξικό, οι διακοπές πέρα από τη γη είναι ακόμα πιο κοντά μας. Μέχρι τότε, μικρά και άγνωστα, ανεξερεύνητα μέρη, όπως η κοιλάδα Χουνζά στο Πακιστάν, θα γίνονται περιζήτητα και ο κόσμος θα επιχειρεί με κάθε τρόπο την εξερεύνηση τους. Ακόμα και περιοχές στην Μπουτσουάνα ή τη Ναμίμπια θα γίνουν πόλος έλξης τουριστών. Διακοπές και ταξίδια σε μέρη όπου μια πισίνα, ήλιος και κοκτέιλ με πολύχρωμες ομπρελίτσες ήταν το κυρίαρχο, περνάνε στο παρελθόν. Οι άνθρωποι αναζητούν, πια, ταξιδιωτικές εμπειρίες με νόημα σε παρθένους προορισμούς, μέρη που έχουν ξεφύγει από ομοιομορφία των μοντέρνων πόλεων και επαφή με τη φύση. Οι νέοι ταξιδιώτες μοιάζουν να αποφεύγουν κάθε κοινότοπη δραστηριότητα, αναζητώντας στιγμές αξέχαστες και εμπειρίες για μια ολόκληρη ζωή. Καθώς η ζωή του μέσου ανθρώπου θα γίνεται ολοένα και πιο πολυάσχολη, η αξία του χρόνου του θα αυξάνεται, το ίδιο και η ανάγκη του για να αποδράσει από την πόλη και να ζήσει μικροπεριπέτειες. Τα ταξίδια θα συνδυάζονται με αποτοξίνωση από τις ψηφιακές συσκευές και αυτή θα είναι η κυρίαρχη τάση, πολύ σύντομα. Οι άνθρωποι προτιμούν πια, να ταξιδεύουν μόνοι και όχι σε γκρουπ ή με φίλους και οικογένεια, από επιλογή, γιατί θέλουν να κάνουν κάτι για να βελτιώσουν τους εαυτούς τους, να μάθουν μια τέχνη, να ανακαλύψουν έναν προορισμό, να ζήσουν μια εμπειρία που πάντα ονειρεύονταν. Δεν είναι λίγοι, όμως, οι insiders της βιομηχανίας του τουρισμού, που βλέπουν πως η πίεση της κλιματικής αλλαγής, θα ωθήσει αρκετό κόσμο στο να προτιμάει τα ταξίδια μέσω virtual reality. Έτσι, αντί να επισκεφθεί κάποιος το ίδιο το Μάτσου Πίτσου, τις Πυραμίδες ή την Κνωσσό, θα μπορείς να δημιουργήσει την εμπειρία από την άνεση του σαλονιού του.
Οι αλματώδεις αλλαγές δημιουργούν ένα περιβάλλον όλο σασπένς, βγαλμένου σαν από καλό, παλιό θρίλερ για την βιομηχανία του θεάματος της ενημέρωσης και της ψυχαγωγίας, του ταξιδού ή της τέχνης. Το 2025, αναμένεται να φέρει καταιγιστικές εξελίξεις και πρωτόγνωρες εικόνες ανάπτυξης, καινοτομίας και κερδοφορίας. Κουφάρια απ το παρελθόν θα μείνουν ακυβέρνητα σε κύματα, λογικές και τακτικές θα εγκαταλειφθούν και οι σαρωτικές νέες τεχνολογικές συνήθειες θα αλλάξουν το θέαμα για πάντα. Αλλστε θα τα παρακολουθήσουμε όλα αυτά, προσεχώς, στις οθόνες μας, στους προορισμούς και στις εξόδους μας.
ή αποκτήστε ετήσια συνδρομή εδώ.