22 Δεκ 2024
READING

Έρευνα | Πόσο μεγάλη είναι η εξοικείωση των καταναλωτών με το metaverse

4 MIN READ

Έρευνα | Πόσο μεγάλη είναι η εξοικείωση των καταναλωτών με το metaverse

Έρευνα | Πόσο μεγάλη είναι η εξοικείωση των καταναλωτών με το metaverse

Δεδομένης της ταχείας παγκόσμιας υιοθέτησης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και της σταθερής ώθησης προς πιο σύνθετες εμπειρίες παιχνιδιών, είναι κατανοητό ότι το metaverse έχει γίνει πλέον η κύρια επιχειρηματική συζήτηση. Το μόνο πρόβλημα είναι ότι πολλοί από εμάς δεν είμαστε πολύ σίγουροι για το τι είναι στην πραγματικότητα το metaverse.

Σε αυτό συμφωνεί και η έκθεση της αμερικανικής εταιρείας ψηφιακών συμβούλων, Publicis Sapient, σύμφωνα με την οποία οι περισσότεροι καταναλωτές δεν είναι εξοικειωμένοι με το metaverse. Η έκθεση βασίζεται στα ευρήματα μιας έρευνας που διεξήγαγε η βρετανική εταιρεία έρευνας αγοράς YouGov και στην οποία συμμετείχαν πάνω από 6.000 καταναλωτές στις Η.Π.Α., το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία και τη Γερμανία.

Τα νούμερα δείχνουν ότι σε παγκόσμιο επίπεδο, μόνο το 25% των καταναλωτών αυτοπροσδιορίζεται ως πολύ ή λίγο εξοικειωμένο με το metaverse. Οι Αμερικανοί καταναλωτές εμφάνισαν τη μεγαλύτερη εξοικείωση με το metaverse σε σύγκριση με τους καταναλωτές των άλλων χωρών που συμμετείχαν στην έρευνα, με το 40% των Αμερικανών ερωτηθέντων να δηλώνουν ότι είναι λίγο ή πολύ εξοικειωμένοι με το μετασύμπαν. Ίσως αυτή η μη εξοικείωση να ευθύνεται για τα χαμηλά επίπεδα ενδιαφέροντος των καταναλωτών για το metaverse.

Διαβάστε ακόμα: Μύθοι & αλήθειες για το Metaverse

Κι όμως. Στις Η.Π.Α. 3 στους 10 καταναλωτές θα ήθελαν να χρησιμοποιήσουν το metaverse για να δουν πώς φαίνονται τα προϊόντα σε τρισδιάστατη μορφή, αλλά και να δοκιμάσουν εικονικά ρούχα, πριν προβούν σε αγορές. Αξιοσημείωτο είναι επίσης και το γεγονός ότι 4 στους 10 θα ήθελαν να δοκιμάσουν την πραγματικότητα που υπόσχεται το μετασύμπαν, με το ενδιαφέρον να είναι εντονότερο μεταξύ των ερωτηθέντων της Gen Z (62%). Όταν ρωτήθηκαν σε ποιες δραστηριότητες του metaverse θα ήθελαν να συμμετάσχουν, το μεγαλύτερο ποσοστό σε παγκόσμιο επίπεδο (21%) τόνισε ότι θα ήθελε να βιώσει έναν προορισμό διακοπών πριν ταξιδέψει για να δει αν θα ήθελε τελικά να τον επισκεφτεί. Αμέσως μετά ακολούθησε η αλληλεπίδραση με την οικογένεια και τους φίλους (20%).

Και τελικά ποιοι χρησιμοποιούν το metaverse; Μόλις το 8% δήλωσε ότι κατέχει συσκευή ή ακουστικό VR (εικονικής πραγματικότητας). Η έρευνα αποκάλυψε επίσης ότι οι περισσότεροι καταναλωτές που διαθέτουν προϊόντα σχετικά με το metaverse (κρυπτονόμισμα, ακουστικά/συσκευή VR, NFTs) είναι Αμερικανοί. Αυτή τη στιγμή, η Gen Z και οι Millennials εμφανίζονται ως οι πιο ενθουσιασμένοι με την εξερεύνηση του metaverse, με περίπου 15% από αυτούς να έχουν το επισκεφθεί κάποια στιγμή.

Το θέμα της ασφάλειας και του απορρήτου, ωστόσο, εμφανίζεται και στο μετασύμπαν, με 7 στους 10 να ανησυχούν για τη συλλογή των δεδομένων τους, για την πιστοποίηση ότι κάποιος είναι αυτός που λέει ότι είναι και για την ασφάλεια και την προστασία στο metaverse – συμπεριλαμβανομένης της σεξουαλικής παρενόχλησης.

Ο τρόπος με τον οποίο το web3 έχει συνταράξει τoν κλάδο του εμπορίου είναι θεμελιώδης – δεν πρόκειται απλώς για ένα ακόμη κανάλι για την πώληση των προϊόντων, όπως το ηλεκτρονικό εμπόριο ή το Instagram. Θα αλλάξει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο σχεδιάζονται, παράγονται, πωλούνται, καταναλώνονται, χρησιμοποιούνται και επαναχρησιμοποιούνται τα προϊόντα, διαμορφώνοντας τελικά ένα οικοσύστημα με απρόσμενα επιχειρηματικά μοντέλα και νέους δείκτες μέτρησης της απόδοσης.

Η εταιρεία επενδύσεων κρυπτογράφησης Grayscale εκτιμά ότι η υλοποίηση του metaverse θα μπορούσε να αποφέρει στις εταιρείες που επενδύουν σ’ αυτό εκατομμύρια δολάρια ως ετήσια έσοδα από πηγές όπως η διαφήμιση, το κοινωνικό εμπόριο, οι ψηφιακές εκδηλώσεις, η ανάπτυξη επιμέρους πλατφορμών και η δημιουργία περιεχομένου εντός του εικονικού αυτού κόσμου.

Διαβάστε ακόμα: Έρευνα: Οι καταναλωτές δεν καταλαβαίνουν το metaverse, αλλά τα brands συνεχίζουν να επενδύουν

Τώρα είναι η ώρα για τους retailers να δοκιμάσουν διαφορετικές εμπειρίες, να αξιολογήσουν εφαρμογές web 3 και να αναζητήσουν σημεία τριβής στην εμπειρία των πελατών τους, τα οποία αυτές οι εφαρμογές θα μπορούσαν να λύσουν. Οι εταιρείες με συμφέροντα στο metaverse έχουν πολλή δουλειά για να αλλάξουν τη στάση των καταναλωτών.

Οι άνθρωποι χρειάζεται να δουν πέρα από τα επιμέρους κομμάτια της τεχνητής νοημοσύνης ή των οθονών που τοποθετούνται στο κεφάλι, ώστε να “αγκαλιάσουν” πραγματικά τις πολλαπλές τεχνολογίες που συνθέτουν ένα πλήρες metaverse. Υπάρχουν πολύπλοκες, καινοτόμες νέες ευκαιρίες και επιχειρηματικά μοντέλα που ο μέσος καταναλωτής πρέπει να είναι σε θέση να κατανοήσει εύκολα, αλλιώς οι εταιρείες κινδυνεύουν να χάσουν την προσοχή τους.

Με πληροφορίες από ChainStoreAge

Photo: Unsplash

Συνδεθείτε παρακάτω
ή αποκτήστε ετήσια συνδρομή εδώ.