Ποιοι διαμορφώνουν το metaverse;

Μπορεί να μην είμαστε σε θέση να ορίσουμε ακριβώς τι είναι το metaverse αλλά ένα είναι σίγουρο: η ισχύς και η ανάπτυξή του είναι τεράστιες. Οι παράγοντες που ενισχύουν την ύπαρξη και την επιρροή, του μπορούν να εντοπιστούν σε τέσσερα πεδία: υποδομές και hardware, εικονικές πλατφόρμες, τεχνολογίες γενικής εφαρμογής και ψηφιακό περιεχόμενο-εμπειρία. 

Το metaverse μπορεί -στην αρχή τουλάχιστον- να μην προσέλκυσε τους χρήστες, όπως το Facebook του Mark Zuckerberg όταν πρωτοεμφανίστηκε, όμως όποιοι πίστεψαν σε αυτό, έχουν ανταμειφθεί και με το παραπάνω. Υπολογίζεται ότι η αξία του σήμερα είναι 50 δισεκατομμύρια δολάρια και μέχρι το 2030 θα αγγίζει τα 700 δισεκατομμύρια δολάρια.

Πίσω από την εξέλιξη αυτή κρύβεται ένα ισχυρό δίκτυο επενδυτών. Στο πρώτο τρίμηνο του 2022, είχαν ήδη επενδυθεί 120 εκατομμύρια δολάρια από funds και εταιρείες από όλο τον κόσμο. O αριθμός των επενδυτών είναι τόσο μεγάλος, που για να καταφέρουμε να βρούμε τους βασικούς παράγοντες που διαμορφώνουν το σημερινό metaverse θα πρέπει να τους χωρίσουμε σε τέσσερις τομείς. 

Διαβάστε ακόμα: Τουλάχιστον μία ώρα την ημέρα θα περνάμε στο metaverse μέχρι το 2026

  1. Διαδικτυακές υποδομές και Hardware 

To metaverse προσφέρει πολλά περισσότερα, άρα χρειάζεται πολλά περισσότερα από το απλό διαδίκτυο. Για να συνειδητοποιήσουμε πλήρως τη δύναμη του, χρειάζονται μηχανήματα υψηλών γραφικών και μεγαλύτερη χωρητικότητα δικτύου για αποθήκευση και μεταφορά δεδομένων.

Όσον αφορά τα μικροτσίπ, η Nvidia είναι ένας από τους ξεκάθαρους πρωταγωνιστές στις Μονάδες Διαδικασιών Γραφικών (GPU) και σημαντικός προμηθευτής τσιπ στο metaverse. Η Micron Technology (MU) κατέχει ηγετική θέση στα προϊόντα DRAM (Dynamic Random Access Memory).

Επίσης, καθώς το metaverse έχει σχεδιαστεί για να παρέχει μία καθηλωτική εμπειρία, απαιτεί συσκευές εικονικής πραγματικότητας (VR), επαυξημένης πραγματικότητας (AR) και εκτεταμένης πραγματικότητας (XR). Για να είναι ακόμα πιο ρεαλιστική η εμπειρία απαιτείται hardcore. Ίσως για αυτόν τον λόγο, η παγκόσμια αγορά ακουστικών VR να αυξήθηκε κατά 241,6%. Σήμερα, υπάρχουν περίπου δέκα μεγάλες συσκευές AR/VR διαθέσιμες σε εύρος τιμών από $300 έως $3.000 και δέκα ακόμη αναμένεται να κυκλοφορήσουν τα επόμενα χρόνια. Στην αγορά κυριαρχεί επί του παρόντος η Meta, η οποία κατέχει περίπου ένα μερίδιο της τάξης του 90%, ακολουθούμενη από το Pico του Jarrod Yuster με μερίδιο αγοράς 4,5%.

2. Εικονικές πλατφόρμες 

Η επιτυχία του στηρίζεται στις καινοτόμες πλατφόρμες του, που σήμερα φτάνουν τις 100. Φυσικά αυτές απαιτούν συγκεκριμένο λογισμικό για να δημιουργηθούν. Μία από τις εταιρείες που διαθέτει το λογισμικό αυτό και μπορεί να δημιουργεί πλατφόρμες είναι το Unity Software (U), που εξασφαλίζει διαδραστικό 3D περιεχόμενο σε πραγματικό χρόνο. Επίσης, η Unreal Engine από την Epic Games είναι μια από τις πιο συχνά χρησιμοποιούμενες πλατφόρμα. Άλλοι σημαντικές πλατφόρμες του χώρου περιλαμβάνουν το Autodesk (ADSK), το After Effects της Adobe Inc (ADBE), το Lumberyard της Amazon και το Omniverse της Nvidia. Η Microsoft κατασκευάζει πλατφόρμες που μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε επαγγελματικά περιβάλλοντα όπως το Dynamics 365 Connected Spaces, το Microsoft Mesh και το Azure Digital Twins.

3. Τεχνολογίες γενικής εφαρμογής 

Οι τεχνολογίες γενικής εφαρμογής του metaverse εξασφαλίζουν την ασφάλεια, την εποπτεία περιεχομένου και τις πληρωμές. Όπως έχουμε δει με τη σημερινή μορφή του διαδικτύου, όσο περισσότερο οι ζωές μας μεταφέρονται στον ψηφιακό κόσμο, τόσο πιο ευάλωτοι γινόμαστε. Η σημασία του απορρήτου των δεδομένων και της ασφάλειας στον κυβερνοχώρο θα αυξηθεί και θα επεκταθεί μόνο. Αυτό σημαίνει οτι οι υπηρεσίες εταιρειών ασφαλείας όπως η Check Point Software (CHKP), η Palo Alto Networks (PANW) και η CyberArk (CYBR) είναι απαραίτητες.

Οι πληρωμές μέσω metaverse βασίζονται κυρίως στην κρυπτογράφηση σε σύγκριση με τις πιο παραδοσιακές μεθόδους πληρωμής που χρησιμοποιούνται για το Web 2.0, όπως είναι οι πιστωτικές και οι χρεωστικές κάρτες. Έτσι, εταιρείες που ασχολούνται με την παραγωγή  NFTs και τα κρυπτονομίσματα, όπως οι Coinbase (COIN) και Shopify (SHOP), λύνουν και δένουν στο metaverse. Βέβαια, καθώς η χρήση τους αυξάνεται, αναμένεται να συμμετέχουν και άλλες εταιρείες.

Διαβάστε ακόμα: Στην πρώτη της έκθεση για τα ανθρώπινα δικαιώματα, η Meta συγχαίρει τον εαυτό της

4. Ψηφιακό περιεχόμενο 

Φυσικά όσο καλές υποδομές και να διέθετε το metaverse, δεν θα ήταν τίποτα χωρίς το περιεχόμενο που μπορεί να δει ο χρήστης. Δεν είναι τυχαίο ότι όλο και περισσότερες εταιρείες εισέρχονται στον εικονικό του κόσμο προκειμένου να εντυπωσιάσουν τους καταναλωτές και να συνδεθούν μαζί τους. Για παράδειγμα, πλήθος εταιρειών μόδας, όπως o όμιλος Kering, η Vans, η Zara και η Nike, έχουν δημιουργήσει τους δικούς της εικονικούς κόσμους.

Ωστόσο, μία από τις πιο συναρπαστικές εμπειρίες είναι η εκπαίδευση, τομέας στον οποίο έχει αρχίσει να πειραματίζεται η Meta, με επενδύσεις 150 εκατομμυρίων δολαρίων για τη δημιουργία 10 “metaversities”, δηλαδή εικονικών πανεπιστημιουπόλεων μέσω του έργου Meta Immersive Learning, σε συνεργασία με τη VictoryXR, μια εταιρεία εικονικής πραγματικότητας με έδρα την Αϊόβα.

Σίγουρα το metaverse έχει τη δυνατότητα να αποτελέσει την εξέλιξη του διαδικτύου. Παρά τις κριτικές που δέχεται, συνεχίζει να αναπτύσσεται ραγδαία και έτσι, σταδιακά, οι παράγοντες που επηρεάζουν τη λειτουργία του θα διαφοροποιούνται, καθώς αυξάνονται. 

Με πληροφορίες από Nasdaq

SHARE

2 ΣΧΟΛΙΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here