Microsoft VS Meta: Ποιος έχει το πάνω χέρι;

Η Microsoft φαίνεται πως κερδίζει έδαφος στο metaverse θέτοντας σε κίνδυνο την κυριαρχεία της Meta. Οι δύο εταιρείες είναι πολύ διαφορετικές και πολύ ισχυρές ταυτόχρονα. Και όπως δείχνουν όλα, αυτές θα καθορίσουν το μέλλον του metaverse. Ωστόσο, ποια θα έχει το πάνω χέρι;

Το 1992, ο συγγραφέας επιστημονικής φαντασίας Νιλ Στίβενσον επινόησε στο βιβλίο του “Snow Crash” τον όρο metaverse για να περιγράψει έναν κόσμο εικονικής πραγματικότητας όπου οι άνθρωποι χρησιμοποιούν ψηφιακά avatar (όρος που προέρχεται αρχικά από την ινδουιστική θρησκεία και υποδηλώνει μια οντότητα σε ανθρώπινη μορφή) του εαυτού τους για να εξερευνήσουν αυτόν τον καινούργιο ψηφιακό κόσμο και συχνά για να αποδράσουν από μια δυστοπική πραγματικότητα.

Τριάντα χρόνια μετά, πολλά από αυτά που περιγράφει φαίνεται να παίρνουν σάρκα και οστά σε μια αναπάντεχη εξέλιξη, που μάλλον ούτε και ο ίδιος δεν πρέπει να περίμενε. Τον Οκτώβριο του 2021, ο επικεφαλής του Facebook, Μαρκ Ζούκερμπεργκ, ανακοίνωσε στην κεντρική ομιλία ενός συνεδρίου τη μετονομασία της εταιρείας του –που τυγχάνει να είναι το μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο παγκοσμίως με 2,93 δισεκατομμύρια μηνιαίους ενεργούς χρήστες– σε «Meta», δηλώνοντας με μεγάλη αυτοπεποίθηση ότι το metaverse θα είναι το επόμενο βήμα του Διαδικτύου. Ο συμβολισμός φυσικά είναι κάθε άλλο παρά τυχαίος και επίσης ενδεικτικός των φιλοδοξιών του πρώην Facebook να πρωταγωνιστήσει σε αυτόν τον καινούργιο κόσμο.

Δεν είναι λίγες οι κορυφαίες εταιρείες παγκοσμίως που έχουν ποντάρει πολλά στο metaverse και στο ανερχόμενο οικοσύστημά του. Μία από αυτές ήταν και η Microsoft. Μάλιστα, η εταιρεία ανακοίνωσε πριν από λίγους μήνες την εξαγορά της εταιρείας βιντεοπαιχνιδιών Activision Blizzard για 68,7 δισ. δολάρια –είναι η μεγαλύτερη εξαγορά που έχει κάνει ποτέ–, με το metaverse να είναι ένας από τους κύριους λόγους αφού τα βιντεοπαιχνίδια είναι από τα μεγαλύτερα πεδία εφαρμογής του metaverse.

Διαβάστε επίσης: Η ευκαιρία στο metaverse του Roblox για την μόδα

Την ίδια στιγμή, η σπασμωδική δημιουργία του Horizon Worlds από τη Meta (επιχείρησε να δημιουργήσει αυτή τη νέα εμπειρία χωρίς να λαμβάνει υπόψιν τους χρήστες της) θέτει σε κίνδυνο την κυριαρχία της, δίνοντας την ευκαιρία στην Microsoft να δημιουργήσει ένα παιχνίδι που να ικανοποιεί τους gamers. Είναι γνωστό ότι η Microsoft έχει μια σειρά από επιτυχημένα games στο Xbox. Από το Halo στο Minecraft έως το Age of Empires, έχει δημιουργήσει και υποστηρίξει μερικά από τα πιο εμβληματικά παιχνίδια στον κόσμο και τώρα με την εξαγορά της Activision, η μάρκα τοποθετήθηκε στη θέση του οδηγού για να προσφέρει συναρπαστικές και διασκεδαστικές εμπειρίες στο μέλλον.

Ίσως η Meta δεν δείχνει τόσο μεγάλη προσοχή στο gaming, επειδή επενδύει στην ανάπτυξη άλλων δραστηριοτήτων που θεωρεί ότι σταδιακά θα μεταφερθούν στον ψηφιακό κόσμο. Μάλιστα, στοιχιματίζει ότι όλες οι καθημερινές μας δραστηριότητες σε λίγο θα είναι ψηφιακές: από μία βόλτα στο πάρκο εώς την εργασία. Ωστόσο, οι υποθέσεις της Meta δεν φαινεται να επιβεβαιώνονται. Όπως δείχνουν οι συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί μετά την πανδημία, οι άνθρωποι αδράτουν κάθε ευκαιρία να βγουν από το σπίτι τους και να κοινωνικοποιηθούν. Ο μόνος τομέας που συνεχίζει δυναμικά να δραστηριοποιείται online είναι η εργασία. Σύμφωνα με έρευνα της Kastle Systems στις ΗΠΑ, μόλις το 33% των εργαζομένων έχουν επιστρέψει στα γραφεία τους.

Παράλληλα, οι νέες αυτές εργασιακές συνθήκες απαιτούν ισχυρότερα δίκτυα ασφαλείας. Η Microsoft έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη των εργαζόμενων μέσω της εύκολης και αξιόπιστης χρήσης των προγραμμάτων της Microsoft Word, Office, Excel, Power Point και Outlook. Μάλιστα, τα προγράμματα αυτά είναι βασικά εργασιακά εργαλεία για κάθε επάγγελμα και η γνώση τους πλέον αποτελούν βασικό κριτήριο πρόσληψης ενός εργαζομένου. Όπως συνέβη και με άλλες εφαρμογές, έτσι και αυτές αύξησαν ακόμα περισσότερο την χρήση τους.

Από την άλλη, και η Meta μπορεί να προσφέρει δυνατότητες για να διευκολύνει τους εργαζόμενους και τους εργοδότες. Για παράδειγμα, μία εταιρεία μπορεί να οργανώσει digital meeting στα οποία μπορούν να συμμετάσχουν όλοι οι εργαζόμενοι μέσω των avatar τους. Ωστόσο, η αξιοπιστία της ως προς την προστασία των δεδομένων των χρηστών έχει αμφισβητηθεί.

Διαβάστε επίσης: Καλώς ήρθατε στην Gucci town στο Roblox | Γιατί η Gucci δίνει τόση έμφαση στο metaverse;

Μέχρι στιγμής φαίνεται ότι η Microsoft κερδίζει έδαφος και θα επικρατήσει της Meta. Ωστόσο, η τελευταία κρύβει έναν άσο στο μανίκι της: τα συστήματα hardware που χρησιμοποιεί και πουλάει. Σχεδόν το 80% των ακουστικών VR που πωλήθηκαν το 2021 ήταν Oculus Quest 2, ενώ η Microsoft είχε περιορισμένη επιτυχία με τις πωλήσεις του HoloLens. Αλλά τα ακουστικά αυτά είναι ακριβά (το φθηνότερο Oculus Quest 2 κοστίζει 400 $) και δεν αποτελούν βασική προϋπόθεση για πρόσβαση σε έναν πιο καθηλωτικό ψηφιακό κόσμο.

Το μέλλον του metaverse στηρίζεται στην συνεργασία των δύο εταιρειών, καθώς η αδυναμία της μιας συμπληρώνεται από το δυνατό σημείο της άλλης. Στην πραγματικότητα, όμως, το ενδεχόμενο της συνεργασίας δεν έχει συζητηθεί ποτέ από τις δύο εταιρείες. Ωστόσο, η Microsoft στο παρελθόν έχει δείξει ότι μπορεί να συνεργαστεί με επιτυχία με άλλους οργανισμούς. Αντιθέτως, αν εξαιρέσουμε την επιτυχημένη ενσωμάτωση του Facebook και του Instagram, η Meta συνηθίζει να δουλεύει μόνη της.

Φυσικά, η εξέλιξη του διαδικτύου είναι ταχεία και απρόβλεπτη. Προς το παρόν φαίνεται πως η Microsoft κυριαρχεί στο metaverse αλλά κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος ότι κάποια άλλη δεν θα εισέλθει στο ψηφιακό σύμπαν και θα κυριαρχήσει. Ίσως ο μόνος τρόπος η Meta να αφήσει για πολύ πίσω της τη Microsoft είναι μόνο εάν η ίδια η Microsoft έρθει αντιμέτωπη με εσωτερικά προβλήματα.

Με πληροφορίες από Fashion Company

 

 

 

SHARE

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here