Μύθοι & αλήθειες για το Metaverse

Η πρωτοβουλία να χρησιμοποιηθεί η εικονική πραγματικότητα για να προσφέρει καθηλωτικές εμπειρίες σε ένα τρισδιάστατο περιβάλλον ήταν κάποτε διάσημη στον κόσμο του gaming. Τώρα είναι προσιτή σε όλους μέσα από το metaverse. Και μπορεί να χαρακτηρίζεται ως το επόμενο στάδιο του διαδικτύου, εξακολουθεί ωστόσο να θρέφει μύθους γύρω από τη χρήση και τη λειτουργία του. 

Μύθος 1: Απέχουμε από την πλήρη είσοδο στο ψηφιακό σύμπαν 5 με 10 χρόνια

Κι όμως βρισκόμαστε ήδη εκεί. Πολλοί φαντάζονται το metaverse ως ένα ψηφιακό μέρος, όπου μπορούν τα avatar τους να συναντηθούν και να συναναστραφούν. Αυτό είναι μόλις μία από τις πολλές δυνατότητες που παρέχει. Το ψηφιακό σύμπαν διαθέτει αναπτυγμένες πλατφόρμες όπου μπορεί να μπει ένας χρήστης, όπως το Fortnight ή το Roblox. Κάθε μία από τις πλατφόρμες παρέχει διαφορετικές διασκεδαστικές δραστηριότητες και εμπειρίες.

Τις δυνατότητες και τα πλεονεκτήματα κάθε πλατφόρμας μπορούν να εκμεταλλευτούν οι μάρκες για να εισέλθουν στον ψηφιακό κόσμο και να προωθήσουν εκεί τα προϊόντα τους. Δεν είναι τυχαίο ότι μεγάλα επώνυμα brands από διαφορετικούς κλάδους, όπως ο Gucci, η Nike, η Lavazza έχoυν κάνει μία δυναμική είσοδο δημιουργώντας τον δικό τους κόσμο στο Roblox.

Διαβάστε ακόμα: Η Meta παγώνει τις προσλήψεις, η Uber τις θεωρεί «προνόμιο»: Γιατί πιέζεται ο τεχνολογικός κλάδος

Μύθος 2: Η ένταξη στο metaverse απαιτεί ειδικό εξοπλισμό

Κυριαρχεί η φήμη ότι όσοι είναι χρήστες του metaverse διαθέτουν ειδικό εξοπλισμό για gaming, όπως οθόνες ή ειδικά γυαλιά AR. Η πραγματικότητα είναι πολύ διαφορετική: το μόνο που χρειάζεται είναι σύνδεση στο διαδίκτυο και ένα κινητό τηλέφωνο, ένα laptop ή ένα tablet σύγχρονης τεχνολογίας. Μάλιστα, η χρήση 5G από τις περισσότερες εταιρείες κινητής τηλεφωνίας βελτιώνει ακόμα περισσότερη την εμπειρία στο metaverse.

Μύθος 3: Στο μέλλον θα κυριαρχήσει η καθοδηγούμενη πλοήγηση

Υπάρχει ο φόβος ότι η χρήση του metaverse θα εξαρτάται από walled gardens. Δηλαδή, θα δημιουργηθεί ένα περιβάλλον που θα ελέγχει την πρόσβαση του χρήστη στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες. Στην πραγματικότητα, όμως, δεν περιορίζει αλλά κατευθύνει την πλοήγηση του χρήστη σε συγκεκριμένες περιοχές για να επιτρέψει την πρόσβαση σε μια επιλογή υλικού ή να αποτρέψει την πρόσβαση σε άλλο.

Καθώς οι παράγοντες που διαμορφώνουν το metaverse πληθαίνουν είναι δύσκολο μόνο ένας από αυτούς να περιορίζει ή να κατευθύνει τους χρήστες όπως θέλει αυτός. Οι BigTech αλλά και οι startups επιχειρήσεις καταβάλλουν μεγάλες προσπάθειες να αποτελέσουν κομμάτι του ψηφιακό σύμπαντος και σίγουρα θα υπερασπιστούν τα δικαιώματα τους αλλά και των χρηστών τους για ελεύθερη πλοήγηση.

Διαβάστε επίσης: Η ύφεση της οικονομίας προσοχής | Γιατί Netflix, Facebook, YouTube, Spotify χάνουν το κοινό τους;

Μύθος 4: Το AR απευθύνεται σε συγκεκριμένο κοινό

Αν κρίνουμε από τους χρήστες κάποιας συσκευής επαυξημένης πραγματικότητας καταλαβαίνουμε γιατί η άποψη αυτή είναι μύθος. Δεν είναι τυχαίο ότι ούτε ένας, ούτε δύο, αλλά 93 εκατομμύρια άνθρωποι στις ΗΠΑ χρησιμοποίησαν κάποιο είδος AR τουλάχιστον μία φορά το μήνα, σύμφωνα με τα στοιχεία του eMarketer. Το χρησιμοποιούν, για παράδειγμα, για να δοκιμάσουν προϊόντα πριν τα αγοράσουν, να παίξουν παιχνίδια, να δουν σπίτια ή να σχεδιάσουν εσωτερικούς χώρους.

Διαβάστε ακόμα: Η ύφεση της οικονομίας προσοχής | Γιατί Netflix, Facebook, YouTube, Spotify χάνουν το κοινό τους;

Μύθος 5: Το AR είναι ακριβό

Στην πραγματικότητα, η ανάπτυξη δημιουργικών στοιχείων AR είναι λιγότερο δαπανηρή από την ανάπτυξη εφαρμογών. Το AR λειτουργεί καλά με τρισδιάστατα στοιχεία, τα οποία είναι διαθέσιμα σε λογικό κόστος. Ακόμη και τα στοιχεία 2D μπορούν να επιτρέψουν μια εξαιρετική εμπειρία AR, χρησιμοποιώντας σύγχρονες τεχνολογίες όπως η Image Target.

Τα ερωτήματα σχετικά με τις δυνατότητες του metaverse δεν θα πάψουν ποτέ να τίθενται, όπως ούτε και οι ανησυχίες σε σχέση με το αν πρόκειται να αποτελέσει μια θετική προσθήκη στη ζωή μας. Ωστόσο, το metaverse μπορεί να έχει τη δυνατότητα να αποτελέσει την εξέλιξη του διαδικτύου, με την προϋπόθεση ότι θα καταρτιστεί και ένας οδικός χάρτης που θα διασφαλίζει ότι η εμπειρία του metaverse θα είναι ηθική, ασφαλής και χωρίς αποκλεισμούς.

Με πληροφορίες από The Drum

 

SHARE

1 ΣΧΟΛΙΟ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here