Γιατί το mobile gaming δίνει στα brands ευκαιρία να προσεγγίσουν τους Gen Z-ers

Η πανδημία άλλαξε την καθημερινότητα των ανθρώπων σε μεγάλο βαθμό. Εξαιτίας των αλλεπάλληλων εγκλεισμών, παρατηρήθηκε μια αύξηση της ενασχόλησης με τις ηλεκτρονικές συσκευές και παιχνίδια, καθώς και μία αξιοσημείωτη στροφή στα mobile games, δηλαδή στα παιχνίδια σε smartphone. Χαρακτηριστικό αποτελεί πως η αγορά των mobile games υπολογίζεται σήμερα σε 98 δις δολάρια παγκοσμίως, ενώ εκτιμάται πως την επόμενη δεκαετία θα εκτιναχθεί στα 272 δις.

Τα μεγάλα brands έχουν ήδη αρχίσει να επενδύουν σε αυτά, και δεν πρόκειται μόνο για τους δημιουργούς περιεχομένου, όπως το Netflix, που διαθέτει σημαντική δραστηριότητα στο πεδίο αυτό, ώστε να μπορεί σε λίγο να ορίζει σημαντικό μέρος των προϋπολογισμών των εταιρειών που θέλουν να διαφημιστούν στα παιχνίδια του. Πρόσφατα, επένδυση στα mobile games ανακοίνωσε, για παράδειγμα, η Coca-Cola, δείχνοντας ότι αναγνωρίζει μια σημαντική δυναμική στο πεδίο και ότι θέλει να βρίσκεται ως μάρκα εκεί που βρίσκεται μεγάλο μέρος του κοινού της.

Άλλωστε, σύμφωνα με έρευνες, οι παίκτες mobile παιχνιδιών ανέρχονται σε 2,4 δισεκατομμύρια, γεγονός που ανοίγει νέες ευκαιρίες στις εταιρείες να προωθήσουν τα προϊόντα τους, καθώς τα mobile games έχουν πλέον απήχηση σε ευρύ κοινό, το οποίο κατά τη διάρκεια της πανδημίας αναζήτησε κι ανακάλυψε νέους τρόπους να κρατά επαφή με τις αγαπημένες του μάρκες. Όλα τα παραπάνω οδήγησαν στη γέννηση μιας νέας κατηγορίας καταναλωτών, με την ονομασία G-Shoppers.

Διαβάστε ακόμα: Τι μπορούν να μάθουν οι marketers από το gaming

Πιο αναλυτικά, τα ηλεκτρονικά παιχνίδια έχουν πάψει πλέον να απευθύνονται σε παιδιά κι εφήβους, ενώ το κοινό τους αποτελείται από ποικίλες δημογραφικές και ηλικιακές ομάδες. Δεν είναι τυχαίο πως, σύμφωνα με μελέτες, οι χρήστες mobile συσκευών καταναλώνουν περίπου 3 ώρες την εβδομάδα σε παιχνίδια, δηλαδή 1 ώρα παραπάνω απ’ ό,τι χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Φαίνεται λοιπόν πως οι G-Shoppers θα χαράξουν τις μελλοντικές εμπορικές κατευθυντήριες όσον αφορά τη διαφήμιση στα παιχνίδια, καθώς σύμφωνα με μια πρόσφατη έρευνα της Tapjoy, ένα 72% δήλωσε πως κατανοεί τον ρόλο των διαφημίσεων σε δημοφιλή παιχνίδια, ενώ αλληλεπιδρά περισσότερο με αυτές παρά με παραδοσιακές μορφές προώθησης προϊόντων, ακόμα και στα social media. Ας μην ξεχνάμε πως τα σημερινά online games αποτελούν επί της ουσίας τη βάση πάνω στην οποία έχει χτιστεί μια ζωντανή κοινότητα, στην οποία τα μέλη μοιράζονται απόψεις κι εμπειρίες.

Εάν λάβουμε υπόψιν τα παραπάνω, συντρέχουν σοβαροί λόγοι για τις εταιρείες να ακολουθήσουν τον παλμό της εποχής και να διαμορφώσουν την εμπορική τους πολιτική σύμφωνα με τους G-Shoppers, εκμεταλλευόμενες την ακόμη σχετικά ανέγγιχτη ευκαιρία των mobile games, καθώς ακόμα και σήμερα πολλές εταιρείες δεν αντιλαμβάνονται τον χώρο αυτό ως ένα πεδίο δραστηριοποίησης με μεγάλη δυναμική, με κόστη μειωμένα συγκριτικά με παραδοσιακές μορφές διαφήμισης και το οποίο απευθύνεται σε πολύ ευρύ κοινό.

Επίσης, μπορεί να μιλάμε για ψηφιακές διαφημίσεις, αντικείμενο δηλαδή οικείο για τους designers που δραστηριοποιούνται στο digital marketing, από άποψη σχεδιασμού και υλοποίησης, ωστόσο προσφέρουν τη δυνατότητα μεγάλης δημιουργικότητας,  χάρη στη μεγάλη δυνατότητα στόχευσης που έχουν, καθώς μπορούν να επικεντρωθούν σε πιο εξειδικευμένο, στοχευμένο κοινό, βάσει του παιχνιδιού που προτιμά, σε βαθμό, μάλιστα, που ούτε τα social media δεν μπορούν να παραμετροποιήσουν τις διαφημίσεις τους.

Και ενώ οι διαφημίσεις στα παιχνίδια μπορούν να πάρουν διάφορες μορφές, όπως απλά βίντεο ή ακόμα και να ενωματωθούν μέσα στο περιβάλλον του παιχνιδιού, ως μέρη του ίδιου του content, δύνανται να παραμείνουν διακριτικές, χωρίς να παρεμβαίνουν άμεσα και πολλές φορές ενοχλητικά στην εμπειρία του χρήστη, γεγονός που τις καθιστά ακόμα πιο πολύτιμες σαν όπλο.

Γεννάται λοιπόν για τις εταιρείες μια σημαντική ευκαιρία να προωθήσουν τα προϊόντα τους μέσω των mobile games. Άλλωστε επιτυχημένη διαφήμιση είναι αυτή που ακολουθεί το πνεύμα της εποχής, και όπως σε κάθε ανάλογη περίπτωση, όσες εταιρείες δεν ακολουθήσουν θα πρέπει να προετοιμαστούν για απώλειες.

Με πληροφορίες από το Adweek
SHARE

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here