Tώρα τα brands μπορούν να χρησιμοποιούν Επαυξημένη Πραγματικότητα στο TikTok

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, εκτός από πλατφόρμες κοινωνικής αλληλεπίδρασης, έχουν εξελιχθεί και σε φορείς εμπορικής δραστηριότητας, με το social commerce, το κοινωνικό εμπόριο, να αποτελεί πλέον μια από τις προτεραιότητες των brands, αφού εδώ έχουν την ευκαιρία να συνδυάσουν το πολυπόθητο engagement και την αλληλεπίδραση με τους πελάτες τους, με τις πωλήσεις.

Εκτός από τα brands ωφελούνται με διαφημιστικά έσοδα και οι ίδιες οι πλατφόρμες, φυσικά, συνεπώς, δεν προκαλεί εντύπωση που το Facebook, το Instagram, το Snapchat και το TikTok έχουν εντείνει την εστίασή τους στο κοινωνικό εμπόριο, προσπαθώντας να προσελκύσουν τους marketers. Οι έρευνες δείχνουν ότι το κοινωνικό εμπόριο προβλέπεται να αυξηθεί τα επόμενα χρόνια. Έκθεση εκτιμά ότι η αξία του κοινωνικού εμπορίου θα μπορούσε να αυξηθεί στα 1,2 τρισεκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως μέχρι το 2025, από 492 δισεκατομμύρια δολάρια το 2021.

Στο μεταξύ, με την άνοδο του εξελισσόμενου metaverse, έχει αναδειχθεί έντονα μια προτίμηση προς τα εργαλεία της επαυξημένης πραγματικότητα (AR). Συγκεκριμένα, το 92% των καταναλωτών της γενιάς Z θέλουν να χρησιμοποιούν εργαλεία επαυξημένης πραγματικότητας για το ηλεκτρονικό εμπόριο. Οι πιο εξοικειωμένοι με την τεχνολογία Gen Zers είναι πιο πιθανό από τους Μillennials και την Gen X να αγοράσουν κάτι με το οποίο ήρθαν σε επαφή μέσα από εφαρμογές επαυξημένης πραγματικότητας, για τις οποίες μάλιστα το 60% πιστεύει ότι τους δίνει την αίσθηση ότι είναι πιο οικείες και εξατομικευμένες.

Διαβάστε επίσης: Το μέλλον του social commerce βασίζεται στο AR: το πετυχημένο πείραμα του Snapchat

Παράλληλα, στις ΗΠΑ, το 33% των εφήβων δήλωσαν ότι το TikTok είναι η αγαπημένη τους πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης, περισσότερο δηλαδή από το Snapchat, που αγγίζει το 31%, και το Instagram του 22%, σύμφωνα με έρευνα της επενδυτικής τράπεζας Piper Sandler. Αυτή η δημοτικότητα βοηθά να ανιχνευθούν οι συνθήκες για τη μελλοντική χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, που θα επηρεάσει τον τρόπο με τον οποίο οι μάρκες θα προσεγγίζουν τους νεότερους καταναλωτές, καθώς αυτοί ωριμάζουν και η αγοραστική τους δύναμη αυξάνεται.

Μέρος της γοητείας του TikTok είναι το σύνολο των φιλικών προς το χρήστη εργαλείων δημιουργίας περιεχομένου, που δίνουν ακόμα και στους ερασιτέχνες τη δυνατότητα να φτιάχνουν βίντεο με ειδικά εφέ και soundtracks. Παράλληλα, υππάρχει μια αίσθηση μεγαλύτερης ελευθερίας, καθώς οι χρήστες δεν είναι υποχρεωμένοι να ακολουθούν άλλους λογαριασμούς για να βλέπουν μια ατελείωτη ροή από viral βίντεο, αν και ορισμένοι ανεξάρτητοι δημιουργοί έχουν συγκεντρώσει δεκάδες εκατομμύρια followers.

Τώρα, το TikTok προσφέρει στις μάρκες έναν τρόπο να δημιουργούν και εφέ επαυξημένης πραγματικότητας (AR), με την προσθήκη των εργαλείων λογισμικού της Camera IQ. Για το λανσάρισμα του εργαλείου, πριν από λίγες μέρες, η εταιρεία συνεργάστηκε με brands όπως το Cartoon Network της Warner Bros. Discovery και το Smashbox της Estée Lauder, για τη δημιουργία επώνυμου περιεχομένου AR στην εφαρμογή. Η Camera IQ προσφέρει λοιπόν ευκαιρίες για τις μάρκες να συμμετάσχουν σε αλληλεπιδράσεις που καθοδηγούνται από τους δημιουργούς.

Τα εργαλεία δημιουργίας AR είναι διαθέσιμα στο Effect House του TikTok, το πιλοτικό κέντρο εφαρμογής για τους δημιουργούς βίντεο. Το λογισμικό Effect House, το οποίο βρίσκεται σε δοκιμαστική έκδοση beta, είναι διαθέσιμο για λήψη σε υπολογιστές Mac. Το Camera IQ επιτρέπει στις μάρκες να δημιουργούν εφέ επαυξημένης πραγματικότητας χωρίς να γράφουν κώδικα υπολογιστή.

Το Cartoon Network συγκαταλέγεται μεταξύ των εμπόρων που έχουν ήδη δημιουργήσει περιεχόμενο AR χρησιμοποιώντας τα νέα εργαλεία. Μετά από ένα βίντεό του που έγινε  viral πέρυσι, το δίκτυο χρησιμοποίησε την Camera IQ για να δημιουργήσει ένα εφέ βασισμένο στον πρωταγωνιστικό χαρακτήρα του, την Garnet. Χιλιάδες χρήστες του TikTok δημιούργησαν βίντεο χρησιμοποιώντας το εφέ “Garnet Glasses”, δίνοντας τη δυνατότητα στο Cartoon Network να εμπλέξει τους fans της σειράς στην οποία βασίστηκε το βίντεο, ενώ παράλληλα αύξησε την αναγνωρισιμότητα του προγράμματός του. Ακόμα, το Cartoon Network ανέπτυξε το εφέ “That’s all folks!”, βασισμένο στη διάσημη ατάκα του χαρακτήρα Porky Pig των Looney Tunes. Ακόμη και χωρίς καμία πληρωμένη προώθηση για το εφέ, αυτό έχει συγκεντρώσει πάνω από 4 εκατομμύρια προβολές, καθώς περισσότεροι από 14.000 θαυμαστές το ενσωμάτωσαν στις αναρτήσεις τους.

Η μάρκα καλλυντικών Smashbox συνεργάστηκε επίσης με την Camera IQ για να δημιουργήσει ένα εφέ TikTok AR για μια νέα σειρά προϊόντων. Το εφέ “Smashbox Illuminate” έγινε το πιο προβεβλημένο επώνυμο περιεχόμενο στο TikTok, με ποσοστό εμπλοκής 50% τις πρώτες 10 ημέρες μετά το λανσάρισμα.

Διαβάστε επίσης: Η L’Oréal και άλλα brands καλλυντικών στρέφονται στην επαυξημένη πραγματικότητα

Για να αξιοποιήσουν τις νέες δυνατότητες του TikTok οι μάρκες και να υιοθετήσουν μια στρατηγική AR, έχουν τώρα τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν τα ενσωματωμένα εργαλεία της πλατφόρμας για την αφήγηση ιστοριών, εκφράζοντας τη δημιουργικότητά τους. Θα πρέπει να αναρωτηθούν, όμως, πώς μπορούν να δημιουργήσουν εφέ AR που δεν είναι απλώς μια επικάλυψη εντυπωσιασμού σε μια ανάρτηση, αλλά γίνονται ένα καθηλωτικό, αναπόσπαστο μέρος της ιστορίας που αφηγούνται, με το οποίο οι καταναλωτές προκαλούνται να αλληλεπιδράσουν ενεργά.

Αντί να περιορίζονται σε στατικές εικόνες και παραδοσιακά βίντεο, οι έμποροι μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα εργαλεία της Camera IQ για να δημιουργήσουν εικονικά αντικείμενα που είναι πιο διαδραστικά και αιχμαλωτίζουν την προσοχή. Καθώς οι καταναλωτές είναι πλέον έτοιμοι να περνούν περισσότερο χρόνο σε εικονικά περιβάλλοντα που δημιουργούνται από υπολογιστή, οι μάρκες μπορούν να πειραματιστούν με διάφορους τρόπους, ώστε να δημιουργήσουν μια παρουσία κατάλληλη για το metaverse.

Διαβάστε επίσης: Πώς η AR προσφέρει βιωματικές εμπειρίες στους πελάτες

Η εμπειρία του καταναλωτή στο TikTok περιλαμβάνει τόσο την κατανάλωση όσο και τη δημιουργία περιεχομένου, και το AR εισάγει ένα στοιχείο διασκέδασης και στα δύο. Η επαυξημένη πραγματικότητα δημιουργεί επίσης έναν ισχυρό τρόπο για τις μάρκες να αλληλεπιδρούν με τους καταναλωτές αξιοποιώντας το περιεχόμενο και τις viral στιγμές τους, ή δημιουργώντας τις δικές τους viral στιγμές. Το TikTok δηλώνει ότι αυτή είναι μόνο η αρχή του AR ως εργαλείου για την ενίσχυση του engagement των brands. Μέχρι πρότινος, οι μάρκες ξόδευαν πολλά χρήματα και πολλές ώρες εργασίας για να δημιουργήσουν μια εμπειρία AR. Τώρα, με ένα εργαλείο σχεδιασμού όπως του TikTok, το AR θα γίνει πιο προσιτό από ποτέ.

Mε πληροφορίες από το Marketing Dive
SHARE

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here