22 Δεκ 2024
READING

Η Lego φτιάχνει metaverse για παιδιά

4 MIN READ

Η Lego φτιάχνει metaverse για παιδιά

Η Lego φτιάχνει metaverse για παιδιά

Ασφαλώς η 90χρονη πλέον Lego είναι κατ’αρχάς ταυτισμένη με τα διάσημα πολύχρωμα τουβλάκια της, τους αναρίθμητους κόσμους που μπορούν να χτιστούν με αυτά, αλλά και τα εξαιρετικά δημοφιλή σετ της από αγαπημένα franchises, όπως είναι ο «Πόλεμος των Άστρων».

Ωστόσο, η ανακοίνωση ότι ετοιμάζεται να κάνει τα πρώτα της βήματα στο metaverse, φτιάχνοντας μάλιστα έναν ψηφιακό κόσμο ειδικά για παιδιά, σίγουρα δεν ξενίζει – και όχι μόνο επειδή ούτως ή άλλως αυτή είναι τώρα η τάση σχεδόν για όλα τα brands, σε πολλές βιομηχανίες.

Κατ’ αρχάς, η Lego δεν είναι άπειρη στον ψηφιακό χώρο. Κυκλοφόρησε το πρώτο της videogame, το Lego Island, το 1997 και έκτοτε έχει λανσάρει 85 διαφορετικά βιντεοπαιχνίδια, εμπνευσμένα από τα προϊόντα της. Αλλά εκείνα τα παιχνίδια είχαν την παραδοσιακή μορφή ενός videogame που παίζεται σε μια πλατφόρμα, offline. Δεν είχαν δηλαδή οι παίκτες τη δυνατότητα να παίξουν ενώ βρίσκονται online, στο πλαίσιο μια κοινότητας συμπαικτών, φίλων ή ακόμα και αγνώστων. Τώρα, λοιπόν, η Lego ετοιμάζεται να προσφέρει ακριβώς αυτό· έναν virtual χώρο, στον οποίο τα παιδιά μπορούν να παίζουν τα αγαπημένα τους παιχνίδια Lego και όπου μπορούν να συναντούν ιντερνετικά τους φίλους τους.

Διαβάστε ακόμα: 90 χρόνια Lego | Πώς το πιο δημοφιλές brand παιχνιδιών συνεχίζει να αναπτύσσεται

Για να το κάνει αυτό, συνεργάζεται με την Epic Games, τον κολοσσό που έχει δημιουργήσει το διάσημο Fortnite. Με τη βοήθεια της τεχνογνωσίας της Epic Games στον κλάδο, η Lego θα δημιουργήσει το δικό της metaverse για τα παιδιά, έναν ασφαλή χώρο, με εργαλεία ελέγχου για τους γονείς και κανόνες που θα προστατεύουν τα προσωπικά δεδομένα, μιας και το κοινό-στόχος είναι παίκτες μικρής ηλικίας. Παρόλο, δηλαδή, που υπάρχουν ήδη έτοιμες πολύ δημοφιλείς πλατφόρμες όπως οι Roblox και Decentraland, η Lego θέλει να δημιουργήσει μία νέα, αφενός αποφεύγοντας να κάνει την πιο συνηθισμένη επιλογή που κάνουν τα άλλα brands, αφετέρου για να μπορεί να έχει τον απόλυτο έλεγχο του χώρου και να τον διαμορφώσει με τρόπο που να της ταιριάζει.

Εξάλλου, οι πλατφόρμες όπως του Roblox απολαμβάνουν ήδη μεγάλη δημοτικότητα, ιδιαίτερα στις εφηβικές ηλικίες, και η γρήγορη και εντυπωσιακή ανάπτυξή τους τα τελευταία χρόνια καθιστά βέβαιο το ενδιαφέρον των νεαρών χρηστών για το metaverse. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Roblox, καθημερινά μπαίνουν στην πλατφόρμα 54,7 εκατομμύρια άτομα, ενώ η απήχηση στα παιδιά και τους εφήβους είναι τεράστια: στις ΗΠΑ, τα δύο τρίτα των παιδιών ηλικίας 9-12 ετών παίζουν στο Roblox. Αναφορικά όμως με αυτήν την πλατφόρμα, το τελευταίο διάστημα διατυπώνονται ανησυχίες ότι δεν είναι ασφαλής για τα παιδιά, τα οποία πέφτουν θύματα οικονομικής απάτης ή ακόμα και σεξουαλικής παρενόχλησης, μέσα στην πλατφόρμα, σύμφωνα με έκθεση του BBC. Ενδεχομένως είναι αυτά τα ζητήματα που θέλει να αποφύγει η Lego, δημιουργώντας ένα «δικό της metaverse», στο οποίο να μπορούν οι γονείς να έχουν εμπιστοσύνη.

Παράλληλα, καθώς θα χτίσει αυτόν τον ψηφιακό Lego κόσμο η ίδια, θα μπορέσει να τον αναπτύξει εξαρχής με βάση τις ανάγκες των παιδιών, και γι’ αυτό η επιλογή της Epic Games μοιάζει ιδανική. Γιατί ο μέσος όρος ηλικίας των παικτών του δημοφιλούς Fortnite μπορεί να είναι μεταξύ των 16 και των 24 ετών, ωστόσο η εταιρεία αγόρασε το 2020 τη δημιουργό παιχνιδιών SuperAwesome, η οποία ειδικεύεται στην ανάπτυξη λογισμικού που εξασφαλίζει ασφαλές ψηφιακό engagement για τα παιδιά.

Έτσι, η Lego καταφέρνει να μείνει συντονισμένη με την εποχή της, προσεγγίζοντας το νεανικό κοινό της εκεί ακριβώς που βρίσκεται, στον ψηφιακό δηλαδή κόσμο, αλλά και καλλιεργεί από νωρίς μια σχέση εμπιστοσύνης, με στόχο ένα μακροπρόθεσμα πιστό κοινό, και για τα άλλα της προϊόντα. Εξάλλου, τα παιδιά, η Γενιά Αlpha, αποτελούν το πιο ελκυστικό δυνητικό κοινό αυτήν τη στιγμή για τα brands που σκέφτονται μακροπρόθεσμα, εξού και είναι σημαντικό για τη στρατηγική τους να αποδείξουν ότι αντιλαμβάνονται πόσο αυτονόητη είναι για τις μικρές ηλικίες η σύνδεση του φυσικού και του ψηφιακού κόσμου.

Διαβάστε ακόμα: Γιατί το marketing στρέφεται προς την Gen Alpha

Στις ανακοινώσεις της εταιρείας σχετικά με το νέο αυτό εγχείρημα αναφέρεται ακόμα και η «τεράστια προοπτική για τα παιδιά να αναπτύξουν δεξιότητες όπως η δημιουργικότητα, η συνεργασία και η επικοινωνία, μέσα από ψηφιακές εμπειρίες»· δεν παραλείπει δηλαδή το brand να υπογραμμίζει κάποιες από τις αξίες για τις οποίες είναι διάσημες οι εμπειρίες που προσφέρουν τα παιχνίδια του.

Μετά την εντυπωσιακή ανάπτυξη του 27% που είδε η δανική εταιρεία μέσα στο 2021, καθώς μικροί και μεγάλοι στράφηκαν μαζικά στα Lego για τον ελεύθερο χρόνο των lockdowns, το βήμα προς τον ψηφιακό χώρο φαντάζει αυτονόητο.

Συνδεθείτε παρακάτω
ή αποκτήστε ετήσια συνδρομή εδώ.