Τελικά θα πετύχει; 7 εκατομμύρια άνθρωποι επισκέφτηκαν το κατάστημα της Nike στο metaverse

Η Nikeland, ο metaverse κόσμος της Nike, που είναι δημουργημένος μέσα στη δημοφιλή πλατφόρμα του Roblox, άνοιξε τον Νοέμβριο του 2021 και σήμερα η Nike λέει ότι μέχρι στιγμής έχει προσελκύσει περιπου 6,7 εκατομμύρια ανθρώπους, από 224 χώρες.

Μπορεί τα μεγάλα brands να σπεύδουν να δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους στον ψηφιακό κόσμο και να επιδεικνύουν πλούσια δημιουργικότητα δραστηριοποιούμενα με virtual καταστήματα και προϊόντα, ωστόσο ο δισταγμός για αυτό το νέο πεδίο δράσης δεν παύει να υπάρχει, δεδομένου ότι τo metaverse παραμένει εν πολλοίς ένας ψηφιακός χώρος εν εξελίξει, που έχει φορτιστεί περισσότερο με φιλοδοξίες (και το όραμα ίσως του Mark Zuckerberg), απ’ ό,τι με αδιάσειστες αποδείξεις ότι ενδιαφέρει το κοινό. Για κάθε Nikeland και Metaverse Fashion Week, εξάλλου, υπάρχει ένας Bernard Arnault, που σχολιάζει με μια ελαφρά απαξίωση ότι «δεν αποτελεί στόχο μας να πουλάμε virtual sneakers για δέκα ευρώ».

H Nike, όμως, έρχεται τώρα να αποδείξει ότι, με την κατάλληλη στρατηγική, ένα brand μπορεί να προσελκύσει ένα πολύ ευρύ κοινό, ακόμα και στο metaverse. Φαίνεται ότι δικαιολογημένα, λοιπόν, oι μεγάλες μάρκες έλκονται από τις νέες ψηφιακές δυνατότητες αυτού του χώρου και αναζητούν τρόπους να διαμορφώσουν ένα δελεαστικό brand identity και μέσα σε αυτό το νέο πλαίσιο.

Στην προκειμένη περίπτωση, η Nike δίνει την ευκαρία στους επισκέπτες της Nikeland να δοκιμάσουν virtual προϊόντα της, αλλά και να παίξουν μέσα στο Roblox, που κατά βάση, εξάλλου, είναι μια πλατφόρμα παιχνιδιού.

Διαβάστε ακόμα: Τουλάχιστον μία ώρα την ημέρα θα περνάμε στο metaverse μέχρι το 2026

Αλλά ο CEO της εταιρείας, Jack Donahoe, δίνει λίγα περισσότερα στοιχεία σχετικά με το πώς κατάφερε η Nike να κερδίσει το ενδιαφέρον του κοινού. Καθοριστικό ρόλο έπαιξε, σημειώνει, η ενεργοποίηση που σχεδίασε το brand κατά τη διάρκεια της εβδομάδας All-Star του ΝΒΑ, στο πλαίσιο της οποίας ο σούπερσταρ LeBron James επισκέφτηκε τη Nikeland μέσα στο Roblox, για να εμπνεύσει την κοινότητά του σχετικά με τη φυσική κίνηση μέσα στο παιχνίδι. Στο γήπεδο της Νikeland, ο διάσημος μπασκετμπολίστας προπόνησε τους παίκτες και αλληλεπίδρασε μαζί τους, και όσοι συμμετείχαν ανταμείφθηκαν με τη δυνατότητα να ξεκλειδώσουν και να αποκτήσουν ψηφιακά προϊόντα, που είχαν δημιουργηθεί ειδικά για το Roblox.

Η Nike επίσης είναι από τα brands που αντιμετωπίζει τις δράσεις και τα λανσαρίσματά της στο metaverse ως συνέχεια του brand identity της, που σημαίνει, στην προκειμένη περίπτωση, ότι τα virtual προϊόντα της, όπως τα Nike NFTs που λάνσαρε τώρα και που είναι η βασική πηγή των εσόδων της από το metaverse, βρίσκονται σε απόλυτη αντιστοιχία και είναι ισότιμα με τα φυσικά της προϊόντα, και δεν τα διαθέτει μόνο για να τραβήξει την προσοχή στον ψηφιακό της κόσμο ή για να τα βαφτίσει «συλλεκτικά», με κίνδυνο να χάσουν την αξία τους στο μέλλον, όταν χαθεί και το hype της στιγμής.

Αυτή η προσέγγιση έρχεται σε συνδυασμό με τη δημιουργία των Nike Virtual Studios, του νέου τμήματος της Nike, που ανακοινώθηκε στις αρχές της χρονιάς, το οποίο θα λειτουργεί ως ένα ανεξάρτητο στούντιο που θα αναπτύσσει τα virtual προϊόντα της Nike και θα αναλαμβάνει να συνδέσει τις βασικές επιχειρηματικές δραστηριότητες του brand με Nike εμπειρίες στο metaverse, το Web3 και το blockchain. Tα Nike Virtual Studios συστήθηκαν λίγο μετά την εξαγορά του στούντιο δημιουργίας NFTs, RTFKT, τον περασμένο Δεκέμβριο, και στόχος τους είναι να διευρύνουν τις δυνατότητες των ψηφιακών εμπειριών για ενα μεγάλο κοινό της Nike.

H επένδυση της Nike φαίνεται ότι αποδίδει: η Nike Digital είναι το ταχύτερα αναπτυσσόμενο τμήμα στις πωλήσεις της, υπεύθυνο για το 26% των συνολικών εσόδων της εταιρείας. Δικαιολογημένα, λοιπόν, ο CEΟ της μιλά για «θετικό momentum» στον χώρο του metaverse, αναφερόμενος σε μια ηγετική θέση στη βιομηχανία, όσον αφορά το πεδίο αυτό. Εξού και η εταιρεία αύξησε τη διαφημιστική της δαπάνη κατά 20% το τελευταίο τρίμηνο του 2021, ώστε να εκμεταλλευτεί και στον φυσικό κόσμο τη δυναμική που της έδωσε η επιτυχία της στο metaverse.

Η απρόσκοπτη σύνδεση των δύο κόσμων, και όχι η θεώρηση του metaverse ως ενός εξωτικού πεδίου, όπου αγοράζουμε προϊόντα επειδή το προστάζει η εποχή, μοιάζει να είναι τελικά το κλειδί για μια επιτυχημένη δραστηριοποίηση σε αυτόν τον χώρο.

SHARE

2 ΣΧΟΛΙΑ

  1. […] Αυτό το δεδομένο αποκτά ιδιαίτερη σημασία σε συνδυασμό με το στοιχείο ότι το ένα τρίτο των ερωτηθέντων θα ήθελαν να δουν τα brands να δημιουργήσουν virtual ιστορίες, ενώ το 30% φάνηκαν δεκτικοί στο να πωλούν οι μάρκες virtual ρούχα και skins για τα άβαταρ που χρησιμοποιούν στα παιχνίδια που παίζουν. Τη διάθεση του κοινού για αυτές τις μικροσυναλλαγές λαμβάνουν ήδη υπόψη τους τα brands και οι marketers, χτίζοντας τη δική τους παρουσία μέσα στις πλατφόρμες του metaverse. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η Nike, που δημιούργησε στο Roblox τη Nikeland, στην οποία οι επισκέπτες μπορούν να συμμετέχουν σε διάφορες δραστηριότητες και να δοκιμάσουν ψηφιακά προϊοντα της εταιρείας. Μέχρι τον Μάρτιο, περίπου επτά εκατομμύρια χρήστες είχαν επισκεφτεί τη Nikeland. […]

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here