Η Microsoft ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να αγοράσει ένα από τα ισχυρότερα ονόματα της βιομηχανίας του gaming, την Activision Blizzard, για το ιλιγγιώδες ποσό των 69 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σε μια κίνηση που όλοι θεωρούν σίγουρο ότι θα αλλάξει άρδην το τοπίο της βιομηχανίας των παιχνιδιών.
Το πόσο σημαντική θεωρείται αυτή η εξαγορά, που αν ολοκληρωθεί θα είναι η μεγαλύτερη που έχει κάνει ποτέ η Microsoft, μπορεί να αναδειχθεί μέσα από μια εντυπωσιακή σύγκριση που κάνουν τα μέσα απο τη στιγμή που ανακοινώθηκαν τα σχέδια του κολοσσού της Big Tech: είναι περίπου όπως όταν η Disney αγόρασε την Fox του Rupert Murdoch – μάλιστα, η αγορά εκείνη κόστισε περίπου 70 δισεκατομμύρια, αλλά στην περίπτωση της Microsoft η συγχώνευση θα είναι πλήρης.
Εκτός από τα μεγέθη, είναι σημαντικό και το περιεχόμενο της συνεργασίας που αναδύεται εδώ. Η Activision Blizzard είναι μια εταιρεία-θρύλος για τους gamers, καθώς από αυτήν προήλθαν μερικά απο τα διασημότερα video games, όπως τα Call of Duty, World of Warcraft και Candy Crush. Η εξαγορά της από τη Microsoft σημαίνει ότι αυτοί οι τίτλοι θα ενωθούν με τα Halo και Minecraft της Microsoft, και με την πλατφόρμα X-Box.
Διαβάστε ακόμα: Πώς η Microsoft ανέβηκε αθόρυβα στην κορυφή της τεχνολογικής βιομηχανίας
Δίκαια λοιπόν, εκτός των άλλων, οι ειδικοί θεωρούν ότι αυτό θα αποτελέσει ένα πλήγμα για τη Sony και τη δημοφιλή Playstation πλατφόρμα της· αν και η Microsoft δε φαίνεται ότι θέλει να δώσει τόση έμφαση στην δική της πλατφόρμα Χ-Box, όσο στη συνδρομητική της υπηρεσία παιχνιδιών, το GamePass, που λειτουργεί με τη λογική του Netflix – αλλά με παιχνίδια – και έχει ήδη 25 εκατομμύρια συνδρομητές, οι οποίοι πληρώνουν περίπου 15 δολάρια τον μήνα για να παίζουν οποιοδήποτε παιχνίδι σε οποιαδήποτε συσκευή της εταιρείας.
Έτσι, με αυτήν την αγορά η Microsoft θα γίνει η τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία από άποψη εσόδων στη βιομηχανία του gaming, πίσω από την Tencent και τη Sony. Η απόφασή της να μπει τόσο δυναμικά στον κλάδο σίγουρα δικαιολογείται από τα νούμερα που αφορούν μια βιομηχανία, η οποία αξίζει μόνη της όσο αξίζουν οι βιομηχανίες της διασκέδασης και της μουσικής μαζί. Σύμφωνα με την εταιρεία, σήμερα υπάρχουν στον κόσμο τρία δισεκατομμύρια gamers, που θα γίνουν 4,5 δισεκατομμύρια μέχρι το 2030. Δεν είναι τυχαίο ότι όλα τα brands που θέλουν να δραστηριοποιηθούν στο metaverse, εξάλλου, το κάνουν μέσα από συνεργασίες με εταιρείες παιχνιδιών, ώστε τόσο να προσεγγίσουν ένα κοινό ήδη εξοικειωμένο με το concept αυτού του virtual κόσμου, όσο και να βρουν μια έτοιμη «πύλη» εισόδου σε αυτόν.
Έτσι, η Microsoft θα καταφέρει να μπει μπροστά και στον ανταγωνισμό με τις άλλες μεγάλες Big Tech εταιρείες που θέλουν μερίδιο από την αγορά του metaverse, όπως την Amazon και την Google.
Ωστόσο, οι αναλυτές φροντίζουν να είναι σε γενικές γραμμές συγκρατημένοι σχετικά με το μέλλον αυτής της συμφωνίας, καθώς δε θεωρούν αυτονόητο ότι θα είναι τόσο εύκολο να πραγματοποιηθεί, αφού μια τόσο μεγάλη εξαγορά αναμένεται να τραβήξει το ενδιαφέρον της Ουάσιγκτον και των αρμόδιων για τον ανταγωνισμό και τις μονοπωλιακές πρακτικές οργάνων.
Επίσης, σημαντικά απασχολεί και το ζήτημα του σκανδάλου σεξουαλικής κακοποίησης που ξέσπασε πέρυσι στον Activision Blizzard, το οποίο ο CEO της, Bobby Kotick, απέκρυψε από τα ίδια του τα στελέχη. Παρόλ’ αυτά, θεωρείται ότι ο Kotick, που είναι ο δεύτερος πιο ακριβοπληρωμένος CEO στις ΗΠΑ, θα παραμείνει επ’ αόριστον στη θέση του για να λειτουργεί την Activision Blizzard – ή τουλάχιστον μέχρι να ολοκληρωθεί η μετάβαση.
Πάντως, ο κόσμος του gaming, της Big Tech, της διασκέδασης, που τώρα βλέπει την έννοια του streaming να εμπλουτίζεται, για να συμπεριλάβει την ισχυρή βιομηχανία των παιχνιδιών, παρακολουθεί με προσοχή.
Αν μπορεί να θεωρηθεί ένα πρώτο δείγμα αντιδρασης της αγοράς, οι μετοχές της Activision Blizzard είδαν αύξηση 25% όταν ανακοινώθηκε η εξαγορά, και της Microsoft πτώση 2%. Σε κάθε περίπτωση, το μέλλον της διασκέδασης και των παιχνιδιών αναμένεται πλούσιο και ενδιαφέρον.
ή αποκτήστε ετήσια συνδρομή εδώ.