Ο «φόρος του brand»: γιατί το Facebook πρέπει να πληρώσει περισσότερα για να δελεάσει νέους υπαλλήλους

Το Facebook, ακόμα και ως Meta, επειτά από την αλλαγή ονόματος της εταιρείας, φαίνεται ότι δεν μπορεί να απαλλαχθεί από το λεγόμενο «brand tax» – τον «φόρο του brand», όπως έχουν ονομάσει οι ίδιοι του υπάλληλοι τον αρνητικό αντίκτυπο που έχει το όνομα του Facebook στα άλλα του brands, αλλά και, πλέον, τους αρνητικούς συνειρμούς που προκαλεί και στην αγορά εργασίας. 

Από τότε που το Facebook, τον Νοοέμβριο του 2019, με το rebranding του συνέδεσε όλες του τις εφαρμογές, κάνοντας ξεκάθαρο στους χρήστες ότι όλες ανήκουν σε αυτό, οι εργαζόμενοι σε αυτές τις πλατφόρμες είδαν ότι η εμπιστοσύνη των καταναλωτών άρχισε να πέφτει. Στο νεοαποκτηθέν τότε Instagram, το Μessenger και το WhatsApp, άρχισε να εμφανίζεται η «ετικέτα» του Facebook, σε μια προσπάθεια της εταιρείας να «επικοινωνήσει καλύτερα το σχήμα της ιδιοκτησίας στους ανθρώπους και τις επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες μας για να συνδέονται, να μοιράζονται, να χτίζουν μια κοινότητα και να αναπτύσσουν το κοινό τους».

Αυτό που συνέβαινε στην πραγματικότητα, όμως, ήταν ότι η εταιρεία ήθελε να ανακτήσει τη δύναμή της έπειτα από το πλήγμα που δέχτηκε με το σκάνδαλο της Cambridge Analytica, τo 2018. Ωστόσο, φαίνεται ότι αυτή η κίνηση δεν είχε τα επιθυμητά αποτελέσματα για τις εφαρμογές, που ήδη προσπαθούσαν να διαχωρίσουν κάπως τη θέση τους από τη μητρική τους εταιρεία, καθώς έβλεπαν ότι το όνομα Facebook ουσιαστικά τις βλάπτει. 

Ο ίδιος ο Mark Zuckerberg επέμεινε πολύ σε αυτήν τη σύνδεση, παρόλο που δεν υπήρχαν αρκετά στοιχεία για να στηριξουν την απόφασή του, λένε παλαιότεροι υπάλληλοι. 

Δύο χρόνια μετά, στη σκιά των νέων σκανδάλων και των αποκαλύψεων για τις πρακτικές του Facebook και τις προτεραιοτητές του, αποφασίστηκε η μετονομασία της εταιρείας σε Meta, και το όνομα Facebook, που τόση ντροπή προκαλούσε στις άλλες εφαρμογές του κολοσσού, να ορίζει μόνο τη γνωστή πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης. 

Δείτε ακόμα: Εξακολουθούν οι κατηγορίες απέναντι στο Facebook/Meta ακόμη και μετά το πολυπόθητο rebranding

Ωστόσο, ο «φόρος του brand» παραμένει υψηλός: Σύμφωνα με τον Business Insider, η φήμη του Facebook έχει πλέον πληγεί τοσο πολύ, που η εταιρεία όχι μόνο δυσκολεύεται να διατηρήσει τους υπαλλήλους που ήδη έχει, αλλά και να προσελκύσει και να προσλάβει νέα ταλέντα. Γι’ αυτό αναγκάζεται σε αυξήσεις αλλά και στην προσφορά καλύτερων μισθών για τους νέους υπαλλήλους του.

Πλέον, οι εργαζόμενοι του τομέα θεωρούν ότι η προϋπηρεσία στο Facebook αποτελεί μελανό σημείο στο βιογραφικό τους. Μάλιστα, μέσα στη χρονιά, δεκάδες υπάλληλοι, επικεφαλείς τμημάτων και τεχνικοί που στελέχωναν σημαντικές θέσεις στην εταιρεία, έχουν παραιτηθεί. Αυτήν τη στιγμή, σύμφωνα με στοιχεία, το Facebook έχει 4.300 διαθέσιμες θέσεις εργασίας και, για να τις στελεχώσει, θα πρέπει να πληρώσει περισσότερα, λένε άνθρωποι του χώρου – αν θέλει να στρατολογήσει ικανούς συνεργάτες, που ανησυχούν ότι μια θητεία σε αυτήν την εταιρεία θα βλάψει το επαγγελματικό τους μέλλον. Άνθρωποι που εργάζονται ακόμα εκεί λένε ότι μέσα στην τελευταία χρονιά, οι μισθοί ανέβηκαν σημαντικά.

Συγκεκριμένα, το δεύτερο τρίμηνο του 2021, ο διάμεσος μισθός ενός μηχανικού μεσαίας-ανώτερης βαθμίδας, άγγιζε τα 400.000 δολάρια, από 380.000 που ήταν την προηγοούμενη χρονιά.

Η εταιρεία ελπίζει ότι το νέο της όνομα, και η έμφαση που δίνει στο virtual μέλλον, θα «ξεπλύνει» την κακή φήμη του παλιού. Οι πρώην και οι δυνητικοί της υπάλληλοι προς το παρόν φαίνεται πως δεν πιστεύουν ότι θα τα καταφέρει.

SHARE

1 ΣΧΟΛΙΟ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here