25 Δεκ 2024
READING

Η Nike σχεδιάζει την είσοδο της στο metaverse

4 MIN READ

Η Nike σχεδιάζει την είσοδο της στο metaverse

Η Nike σχεδιάζει την είσοδο της στο metaverse
1 MIN READ
24 Δεκ 2024

Η Nike κατέθεσε αίτηση για την κατοχύρωση των ψηφιακών προϊόντων της, συμπεριλαμβανομένων προϊόντων που κυμαίνονται από υποδήματα, ρούχα και αθλητικές τσάντες μέχρι τέχνη, παιχνίδια και αξεσουάρ.

Συγκεκριμένα, η εταιρεία αθλητικών ειδών πρόσφατα έκανε τέσσερις αιτήσεις στο Γραφείο Διπλωμάτων Ευρεσιτεχνίας και Εμπορικών Σημάτων των ΗΠΑ για να προστατεύσει το σύμβολο του brand του σε κατηγορίες εικονικών προϊόντων που μπορούν να μεταφορτωθούν και σχετικές υπηρεσίες για καταστήματα λιανικής πώλησης και ψυχαγωγίας.Το διάσημο σλόγκαν “Just Do It” και το λογότυπο “Swoosh” της εταιρείας ήταν δύο από τις αιτήσεις που κατατέθηκαν. Επιπλέον, η Nike προσλαμβάνει δύο θέσεις σχεδιαστών εικονικού υλικού, οι οποίοι θα διαδραματίσουν βασικό ρόλο στον επαναπροσδιορισμό του ψηφιακού κόσμου της εταιρίας, εισάγοντας την στο metaverse και αυξάνοντας τις δυνατότητες της. Αυτά τα αιτήματα υποδηλώνουν την πιθανότητα ότι η εταιρεία σχεδιάζει είτε να πουλήσει τα προϊόντα της ως εικονικά αγαθά ή μη-φθαρτά κουπόνια (NFTs) είτε προσπαθεί να προστατεύσει τα προϊόντα της από το να γίνουν NFTs.

Οι περισσότεροι γνωστοί εμπορικές μάρκες έχουν καταχωρημένα σήματα στις διάφορες αγορές στις οποίες δραστηριοποιούνται, αλλά αυτά μπορεί να μην προσφέρουν ολοκληρωτική προστασία των διαδικτυακών εμπορικών σημάτων. Η ισχυρή, παγκόσμια εμβέλεια που μπορούν να προσφέρουν στις εταιρείες τα εξωτερικά ψηφιακά κανάλια, όπως οι εικονικοί κόσμοι, τα παιχνίδια, το marketing στις μηχανές αναζήτησης, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και οι διαδικτυακές αγορές, σημαίνει ότι το ρίσκο για τις εμπορικές επωνυμίες είναι πολύ υψηλό. Πρέπει να διαχειριστούν σωστά την προστασία των εμπορικών συμβόλων τους σε αυτά τα κανάλια, προκειμένου να επωφεληθούν πλήρως από την επένδυση που έχουν κάνει για την καθιέρωση και την ανάπτυξη της επιχείρησης τους.

Η κατοχύρωσης εμπορικών σημάτων στον εικονικό κόσμο

Οι εικονικές εμπειρίες είναι ένας νέος τρόπος για τις μάρκες να συνδεθούν με τους πελάτες. Καθώς οι νέοι της Γενιάς Ζ δείχνουν αυξανόμενο ενδιαφέρον για το metaverse και συνεχίζουν να ζουν όλο και περισσότερο την κοινωνική τους ζωή στο διαδίκτυο, η ζήτηση για καλλιτέχνες, influencers και μόδα μόνο σε ψηφιακή μορφή αυξάνεται. Αυτή τη ζήτηση μπορούν να εκμεταλλευτούν οι μάρκες πολυτελείας για να επεκταθούν σε αυτό το κανάλι ενώ προσφέρονται απεριόριστες ευκαιρίες για δημιουργικότητα, η οποία θα ξεπεράσει τα φυσικά όρια της βιομηχανίας της μόδας.

Η μόδα στον εικονικό κόσμο είναι ένα νέο μέσο και κανάλι που πολλές μάρκες εξερευνούν, αλλά ήδη έρχονται στο προσκήνιο εικονικές απομιμήσεις, οι οποίες αποτελούν παραβιάσεις των προϊόντων του πραγματικού κόσμου. Για παράδειγμα, στο Second Life, μια εφαρμογή που επιτρέπει στους ανθρώπους να δημιουργήσουν ένα avatar για τον εαυτό τους, τα πλαστά ρολόγια Rolex, τα κοσμήματα Cartier και τα αθλητικά παπούτσια Nike είναι ήδη ανεξέλεγκτα.

Ο νόμος περί εμπορικών σημάτων εξυπηρετεί συνήθως δύο σκοπούς. Αφενός την προστασία των καταναλωτών από την εξαπάτηση και, αφετέρου, την προστασία της ποιότητας, της αξίας και της φήμης της μάρκας. Για την επίτευξη αυτών των σκοπών, η νομοθεσία περί εμπορικών σημάτων εξετάζει κατά πόσον ένα σήμα έχει χρησιμοποιηθεί στο εμπόριο κατά τρόπο παραβατικό, ώστε να υπάρχει κίνδυνος σύγχυσης ως προς την προέλευση των προϊόντων και των υπηρεσιών, λαμβάνοντας υπόψη την ομοιότητα τόσο των σημάτων όσο και των προϊόντων ή υπηρεσιών με τα οποία συνδέονται. Αυτό αποτελεί κάτι που πλέον είναι σημαντικό και για τον εικονικό κόσμο.

Η ανάπτυξη του metaverse

Η Nike έχει επιδείξει και στο παρελθόν ενδιαφέρον προς την επαυξημένη πραγματικότητα με διάφορες κινήσεις συμπεριλαμβανομένου την δοκιμή του νέου εργαλείου δοκιμής και αγοράς του Facebook Messenger, το οποίο επέτρεπε στους χρήστες να απεικονίζουν προϊόντα πριν τα αγοράσουν.Είναι προφανές ότι, εφόσον η Nike δείχνει τέτοιο ενδιαφέρον για την προστασία των ψηφιακών εμπορικών συμβόλων της, υπάρχει αισθητό κέρδος από την εικονική παρουσία της. Για παράδειγμα, το Roblox, μια υβριδική πλατφόρμα μέσων κοινωνικής δικτύωσης/παιχνιδιών, είδε την αγοραία αξία της να ξεπερνά τα 45 δισεκατομμύρια δολάρια όταν εισήχθη στο χρηματιστήριο τον Μάρτιο. 

Η πρόσφατη αλλαγή του ονόματος του Facebook σε Meta και η εισαγωγή του metaverse αποτελεί περαιτέρω ένδειξη ότι ο εικονικός κόσμος πρόκειται να γίνει ακόμα πιο διαδεδομένος και συνεπώς προσφέρει διάφορες ευκαιρίες και δυνατότητες για τις μάρκες πολυτελείας. Στο Metaverse του Facebook, τα avatar θα αλληλεπιδρούν μεταξύ τους σε χώρους εργασίας, παιχνίδια, καταστήματα, συναυλίες και πολλά άλλα. Η ψηφιακή παρουσία των ανθρώπων καθιστά σημαντική και την εικονική μόδα.Η Nike, φυσικά, ανταποκρίνεται σε αυτές τις ενδείξεις και σκοπεύει να ισχυροποιήσει την παρουσία της στους χώρους επαυξημένης πραγματικότητας.

Συνδεθείτε παρακάτω
ή αποκτήστε ετήσια συνδρομή εδώ.