Έρευνα | Μόλις το 38% των καταναλωτών είναι εξοικειωμένο με το “metaverse”

Virtual reality technology for entertainment and learning

Ακόμα και τώρα που το “metaverse” γίνεται μόδα, μόλις το 38% των καταναλωτών παγκοσμίως είναι εξοικειωμένο με την έννοια που περιγράφει τη θολή γραμμή μεταξύ ψηφιακών και φυσικών χώρων, σύμφωνα με μια νέα έκθεση της Wunderman Thompson Intelligence. 

Παρόλα αυτά, οι τάσεις που στηρίζουν την ανάδυση του metaverse επιταχύνονται. Το 76% των καταναλωτών που συμμετείχαν στην έρευνα για την έκθεση “Into the Metaverse” δήλωσε ότι η καθημερινή τους ζωή εξαρτάται πλέον από την τεχνολογία, με το ποσοστό αυτό να αυξάνεται στο 79% για τους Gen Zers – που ορίζονται ως άτομα ηλικίας 16 έως 26 ετών – και στο 80% των millennials – άτομα ηλικίας 27 έως 41 ετών. 

Η κλίση προς την τεχνολογία αντικατοπτρίζεται στο marketing, καθώς το 66% των καταναλωτών προτιμούν να εμπλέκονται με τις μάρκες ψηφιακά και το 73% θεωρούν ευκολότερο να αλληλεπιδρούν με τις μάρκες μέσω διαδικτυακών καναλιών. Το 85% δήλωσε ότι η ψηφιακή παρουσία θα είναι “απαραίτητη” για να επιτύχουν οι μάρκες στο μέλλον. Η έρευνα διεξήχθη σε περισσότερους από 3.000 καταναλωτές στις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Κίνα τον Ιούλιο και περιελάμβανε συνεντεύξεις σχετικά με τις ερμηνείες τους για το metaverse και τις επιπτώσεις του στις βομηχανίες.

Ενώ η εξοικείωση του ευρύτερου κοινού με το metaverse παραμένει χαμηλή, οι καταναλωτικές συνήθειες που στηρίζουν την έννοια είναι πιο έντονες, καθώς η πανδημία ωθεί τους ανθρώπους να υιοθετήσουν νέους τρόπους ψηφιακής αλληλεπίδρασης στην εργασία, το εμπόριο και την ψυχαγωγία. Οι μάρκες, με τη σειρά τους, έχουν αρχίσει να πειραματίζονται περισσότερο με τη δημιουργία εικονικών κόσμων μέσα σε βιντεοπαιχνίδια ή τη δημοπρασία ψηφιακών ειδών μέσω της εκκολαπτόμενης τεχνολογίας blockchain. Από την πλευρά της πλατφόρμας, το Facebook σχεδιάζει να επαναπροσδιοριστεί ως “εταιρεία metaverse”, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο Mark Zuckerberg, σηματοδοτώντας ότι η ευαισθητοποίηση της ιδέας θα μπορούσε να επιταχυνθεί τα επόμενα χρόνια. 

Τα ευρήματα της Wunderman Thompson Intelligence υποδηλώνουν ότι οι εταιρείες που θα κινηθούν γρήγορα έχουν την ευκαιρία να κερδίσουν από την ανάπτυξη ενός νέου ψηφιακού κόσμου που θα είναι όλο και πιο σημαντικός εν μέσω μιας ριζικής αλλαγής στις αγοραστικές συνήθειες και τη δέσμευση των καταναλωτών. Ωστόσο, η υπερφόρτωση στενών εικονικών χώρων με διαφημίσεις ενέχει τους δικούς της κινδύνους, όπως αποδεικνύεται από την απαξίωση των εμπειριών των χρηστών σε άλλα ψηφιακά κανάλια που έχουν γεμίσει με μηνύματα των brands. 

Τα θεμελιώδη εργαλεία και οι συνήθειες που αποτελούν τα βασικά στοιχεία του metaverse έχουν ήδη καθιερωθεί. Μπορεί μόνο το 38% των παγκόσμιων καταναλωτών να έχει ακούσει τον όρο “metaverse”, αλλά τώρα είναι η ώρα να οριστεί πραγματικά τι είναι το metaverse και να δημιουργηθεί ένας οδικός χάρτης για την είσοδο των brands. 

Ένας όρος που φέρεται να επινοήθηκε το 1992, το metaverse έχει ιστορικά συνδεθεί με το online gaming, και μερικά από τα πιο αξιοσημείωτα παραδείγματά του εξακολουθούν να προέρχονται από πλατφόρμες μαζικού multiplayer όπως το Roblox και το Fortnite της Epic Games. Όμως η Wunderman Thompson Intelligence τόνισε ότι το πεδίο εφαρμογής του metaverse επεκτείνεται γρήγορα, καθώς οι οθόνες παίζουν μεγαλύτερο ρόλο στη σύνδεση των ανθρώπων σε όλο τον κόσμο. 

Η εταιρεία χώρισε το metaverse σε τέσσερις βασικούς τομείς: MetaSpaces, εικονικοί χώροι ή ενεργοποιήσεις που συνδυάζουν πτυχές του εικονικού κόσμου με τον πραγματικό, MetaBusinesses, συμπεριλαμβανομένης της ανόδου του “gamevertising”, όπου οι μάρκες εμφανίζονται στη σφαίρα των βιντεοπαιχνιδιών, και MetaSocieties που χαρακτηρίζονται από ανθρώπους που παντρεύουν στενά τις ταυτότητές τους στην πραγματική ζωή με κανάλια όπως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και καλλιεργούν “υπερ-ρεαλιστικές ταυτότητες στο διαδίκτυο”. 

Αυτές οι κατηγορίες διασταυρώνονται με μια αυξανόμενη – και δυνητικά ανησυχητική – εξάρτηση των καταναλωτών από την τεχνολογία. Σχεδόν τα δύο τρίτα (64%) των ερωτηθέντων ανέφεραν ότι η τεχνολογία αποτελεί πυλώνα της κοινωνικής τους ζωής, ενώ το 61% δήλωσε ότι ο βιοπορισμός τους εξαρτάται από αυτήν. Περισσότεροι από τους μισούς (52%) δήλωσαν ότι η ευτυχία τους είναι συνδεδεμένη με την τεχνολογία. 

Καθώς ο έλεγχος των επιπτώσεων των κοινωνικών μέσων και του εθισμού στην οθόνη στην ψυχική υγεία, την ευημερία και τον πολιτικό διχασμό αυξάνεται, οι μάρκες μπορεί να θέλουν να εξετάσουν προσεκτικά τον ρόλο που διαδραματίζουν στην υποστήριξη της τεχνολογίας που μπορεί να συμβάλει στην αποξένωση. Παρόλα αυτά, η έλξη της ψηφιακής δέσμευσης είναι ισχυρή. Tο 62% των καταναλωτών αισθάνονται μεγαλύτερη εγγύτητα όταν αλληλεπιδρούν με μια μάρκα ψηφιακά, σύμφωνα με την Wunderman Thompson intelligence.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here