Μια ματιά στις φιλοδοξίες του Amazon για το cloud gaming

Τον περασμένο Οκτώβριο, το Amazon ξεκίνησε τη νεότερη προσπάθειά του στον χώρο παιχνιδιών με το Amazon Luna. Το Amazon Luna είναι μια υπηρεσία cloud gaming, που σημαίνει ότι λειτουργεί όπως το Netflix ή το Spotify για παιχνίδια. Οι συνδρομητές πληρώνουν 5,99$ το μήνα και λαμβάνουν πρόσβαση σε μια ολόκληρη βιβλιοθήκη παιχνιδιών. Αντί να χρειάζεται κονσόλα παιχνιδιών, υπολογιστής ή άλλο συγκεκριμένο υλικό για να παίξουν ένα παιχνίδι, οι υπηρεσίες cloud gaming επιτρέπουν στους χρήστες να παίζουν μέσω μιας διαδικτυακής πλατφόρμας.

Όταν κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το Luna, δημιούργησε ενδιαφέρον στο χώρο του gaming, αλλά δεν έπιασε την προσοχή του μεγαλύτερου κόσμου της λιανικής. Ωστόσο, το cloud gaming γενικότερα έχει προσελκύσει αυξανόμενο ενδιαφέρον από τους εμπόρους λιανικής. Νωρίτερα τον Μάιο, έγινε γνωστό ότι η Walmart σχεδιάζει να κατασκευάσει μια δική της πλατφόρμα για cloud gaming, η οποία θα λειτουργεί μέσω ενός παρόχου τεχνολογίας που απέκτησε η Walmart με την ονομασία LiquidSky. Η Walmart έδωσε την υπηρεσία της σε προγραμματιστές παιχνιδιών όπως η Epic Games, κατασκευαστής του Fortnite, το 2019. Το περασμένο φθινόπωρο, η Alibaba άρχισε επίσης να ξεκινά την υποδομή λογισμικού για να υποστηρίξει μια πιθανή προσπάθεια παιχνιδιού cloud.

Το gaming είναι μια τεράστια αγορά και το 2020 έφερε 180 δισεκατομμύρια δολάρια, περισσότερο από τα διπλάσια έσοδα της παγκόσμιας κινηματογραφικής βιομηχανίας (75 δισεκατομμύρια δολάρια). Καθώς όλο και περισσότερες μάρκες επενδύουν στο gaming και στο κοινό του, retailers όπως το Amazon πιστεύουν ότι το να διαθέτουν μια υπηρεσία τύπου συνδρομής είναι ο καλύτερος δρόμος για να εισέλθουν στην αγορά των παιχνιδιών. Αυτό θα του επιτρέπει να συλλέγει περισσότερα δεδομένα για τους παίκτες και, ενδεχομένως, να συνδυάζει μια συνδρομή για παιχνίδια με άλλες πτυχές του Amazon Prime.

Το Amazon εργάζεται σκληρά για να επεκτείνει την εμβέλειά του εκτός της Βόρειας Αμερικής. Το τελευταίο τρίμηνο, οι διεθνείς πωλήσεις της Amazon ήταν 30,6 δισεκατομμύρια δολάρια, αύξηση από τα 19,1 δισεκατομμύρια δολάρια το 2020, αλλά εξακολουθούν να είναι λιγότερες από τις μισές από τις πωλήσεις της στη Βόρεια Αμερική (64,3 δισεκατομμύρια δολάρια). Το gaming και το streaming περιεχομένου φαίνεται να είναι ένα πιθανό σημείο εισόδου για το Amazon σε νέες αγορές.

Ωστόσο, ως βιομηχανία, το cloud  gaming έχει πολύ χώρο για να αναπτυχθεί. Εκτός από το Amazon, υπάρχει το Stadia της Google, το xCloud της Microsoft και το GeForce Now της Nvidia, αλλά και πάλι η βιομηχανία παραμένει απίστευτα μικρή. Αντιπροσωπεύει λιγότερο από το 1% των συνολικών εσόδων της βιομηχανίας gaming, αν και ο αριθμός αυτός αναμένεται να αυξηθεί σε μεταξύ 3% και 5% έως το 2025.

Η πρόκληση με το cloud gaming, και ο λόγος για τον οποίο δεν έχει κυριαρχήσει στην αγορά του gaming, όπως έχει το streaming στον κόσμο της τηλεόρασης ή της μουσικής, είναι σε μεγάλο βαθμό τεχνολογική. Ενώ άλλα συστήματα streaming μπορούν να λειτουργήσουν με μια μικρή καθυστέρηση, όταν πρόκειται για παιχνίδια, τη στιγμή που ένας χρήστης κάνει κλικ σε ένα κουμπί, πρέπει να μεταφραστεί αμέσως σε μια ενέργεια στην οθόνη. Ένα παιχνίδι που κολλάει είναι ένα κακό παιχνίδι. Ένας λόγος για τον οποίο το cloud gaming έχει μεγάλη σημασία για το Amazon (και τους άλλους σημαντικούς ανταγωνιστές) είναι ότι η εταιρεία διαθέτει ήδη ένα τεράστιο πλήθος διακομιστών για να τροφοδοτήσουν τις διαδικτυακές υπηρεσίες της. 

Σε αντίθεση με τον υπόλοιπο κόσμο του gaming, το cloud gaming είναι επίσης μια εμπειρία που βασίζεται σε κινητά. Ενώ στις ΗΠΑ και την Ευρώπη τα περισσότερα από τα δημοφιλή παιχνίδια για κινητά είναι σχετικά απλά, το gaming cloud επιτρέπει στους ανθρώπους να παίξουν πολύ πιο εξελιγμένα παιχνίδια από τα τηλέφωνά τους.

Θεωρητικά, το Amazon, το οποίο κατέχει το Twitch, τη μεγαλύτερη πλατφόρμα livestreaming για τη βιομηχανία παιχνιδιών, είναι σε θέση να γίνει ηγέτης στο gaming. Ωστόσο, έχει πολύ δρόμο μπροστά του για να ξεχωρίσει. Ο εσωτερικός κλάδος παιχνιδιών του, το Amazon Games, δεν έχει ακόμη παράγει επιτυχημένα πρωτότυπα παιχνίδια. Στον κόσμο του gaming, δεν έχει την ίδια αναγνώριση της μάρκας του με έναν πιο παραδοσιακό κατασκευαστή παιχνιδιών. Αυτό δεν οφείλεται στην έλλειψη προσπάθειας, καθώς το Amazon ξοδεύει 500 εκατομμύρια δολάρια το χρόνο για την ανάπτυξη παιχνιδιών.

Το cloud gaming αντιπροσωπεύει ένα διαφορετικό κομμάτι στον κόσμο των παιχνιδιών για το Amazon. Αντί να δημιουργεί εσωτερικά παιχνίδια, η Amazon δημιουργεί την πλατφόρμα για τη διάδοση παιχνιδιών από άλλους εκδότες και έχει ήδη συνεργασίες με πιο καθιερωμένους παίκτες όπως η Ubisoft. Ο απώτερος στόχος είναι να διατηρήσει τους καταναλωτές αφοσιωμένους στην πλατφόρμα και να τους κρατήσει σε αυτήν την ευρύτερη σφαίρα του Amazon.

Το gaming cloud, όπως και το Prime Video και άλλες ιδιότητες προσανατολισμένες στο περιεχόμενο που διαθέτει το Amazon, μπορεί να του δώσει σημαντικό αριθμό δεδομένων για τους χρήστες του, τα οποία η εταιρεία θα μπορούσε στη συνέχεια να χρησιμοποιήσει για να τους στοχεύσει ξανά με διαφημίσεις στην αγορά της. Το τελικό στάδιο για το Amazon είναι ουσιαστικά η οικοδόμηση ενός οικοσυστήματος γύρω από τους καταναλωτές στο βαθμό που κυριολεκτικά όλοι οι δρόμοι οδηγούν σε αυτήν.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here