Πώς η πανδημία άλλαξε την αγορά των παιχνιδιών και οι τελευταίες τάσεις στα παιχνίδια

Η αγορά παιχνιδιών, όπως και άλλες βιομηχανίες έχουν επηρεαστεί σε μεγάλο βαθμό από τότε που ξεκίνησε η πανδημία. Οι τύποι των προϊόντων που πωλήθηκαν και ο όγκος των προϊόντων έχει αλλάξει δραματικά. Φαίνεται πως οι αλλαγές που έχουν προκύψει στην βιομηχανία των παιχνιδιών σχετίζεται άμεσα με τον τρόπο με τον οποίο έχουν μετατοπιστεί οι αξίες των καταναλωτών. Πλέον οι αγορές παιχνιδιών από τους γονείς επηρεάζονται από: 

  • την ανάγκη να αγοράσουν παιχνίδια που τα παιδιά μπορούν να χρησιμοποιούν μόνο στο σπίτι

  • παιχνίδια που μπορούν να παίξουν μαζί οι οικογένειες

  • παιχνίδια που ενισχύουν τη γνώση της επιστήμης και της τεχνολογίας

  • την εστίαση σε θέματα περιβάλλοντος και βιωσιμότητας

  • την ανάγκη για ανακούφιση από το άγχος

  • την εξάρτηση που έχουν τα παιδιά από την τηλεόραση και τους υπολογιστές εστιάζοντας λιγότερο στην εξωτερική ψυχαγωγία

Κατά την διάρκεια της πανδημίας, οι γονείς συνειδητοποίησαν ότι θα ξοδεύουν περισσότερο χρόνο στο σπίτι, με αποτέλεσμα να αυξηθούν οι πωλήσεις στην βιομηχανία των παιχνιδιών. Ειδικότερα, οι πωλήσεις παιχνιδιών το 2020 αυξήθηκαν κατά 16% και οι μεγάλες κατηγορίες ήταν παιχνίδια και παζλ, κούκλες και φιγούρες δράσης, καθώς και παιχνίδια outdoor. Παιχνίδια που προβάλλονται στην τηλεόραση, όπως η Barbie, η οποία κυκλοφόρησε νέα επεισόδια Barbie Life In The Dreamhouse στο Netflix, είχαν ακόμα μεγαλύτερη απήχηση και αυξημένες πωλήσεις. 

Ωστόσο, τώρα τα πράγματα έχουν αλλάξει. Πιο συγκεκριμένα, για το επόμενο καλοκαίρι, η εστίαση γίνεται στα παιχνίδια που μπορούν να παίξουν τα παιδιά στον κήπο από την στιγμή που οι δραστηριότητες εκτός σπιτιού συνεχίζουν να ακυρώνονται. Τα παιχνίδια Ride-on πρόκειται να έχουν ισχυρή ανάπτυξη, καθώς τα προϊόντα που επικεντρώνονται στη βιωσιμότητα, όπως τα φορτηγά ανακύκλωσης, συμπεριλαμβανομένων αυτών με αξεσουάρ για να διδάξουν στα παιδιά τη δυνατότητα επαναχρησιμοποίησης, θα είναι πολύ δημοφιλή. 

Η συνολική ανάπτυξη της βιομηχανίας των παιχνιδιών φαίνεται πως θα είναι χαμηλότερη το 2021 από το 2020. Οι συγκρίσεις από έτος σε έτος θα είναι δυσκολότερες για τους καλοκαιρινούς μήνες φέτος λόγω του μεγάλου αριθμού παιχνιδιών που πουλήθηκαν το 2020. Η τηλεόραση, ως μέσο προώθησης προϊόντων θα συνεχίσει να προσελκύει όλο και περισσότερο το κοινό, τουλάχιστον μέχρι να προβληθούν ξανά ταινίες στους κινηματογράφους. 

Φαίνεται πως μόλις πλησιάσει το φθινόπωρο, είναι πιθανό η εκτεταμένη περίοδος αγορών των Χριστουγέννων που είδαμε πέρυσι να επεκταθεί ακόμη περισσότερο. Οι προσφορές για παιχνίδια με τεχνολογία και για μεγάλες κούκλες, πιθανότατα θα ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο. Συνολικά, για το 2021, φαίνεται πως η βιομηχανία των παιχνιδιών θα σημειώσει σημαντική ανάπτυξη, ωστόσο όχι τόσο μεγάλη όσο σημείωσε το 2020. 

Φαίνεται πως το κλειδί για τη λήψη μεριδίου αγοράς είναι η καινοτομία. Φυσικά, αυτό σημαίνει ότι πολλά νέα παιχνίδια θα πάρουν μερίδιο αγοράς, αλλά επίσης σημαίνει ότι οι καθιερωμένες μάρκες που μπορούν να προσαρμοστούν και να αλλάξουν μπορούν επίσης να κερδίσουν μερίδιο αγοράς. Παρατηρείται ότι οι ευρύτερες τάσεις που κυκλοφορούν στην βιομηχανία των παιχνιδιών είναι τα: 

  • STEM παιχνίδια – προώθηση επιστημονικών και μαθηματικών δεξιοτήτων

  • παιχνίδια που ενθαρρύνουν τη βιωσιμότητα

  • παιχνίδια που προωθούν την οικογενειακή διασκέδαση και μπορεί να παίξει όλη η οικογένεια μαζί 

  • παιχνίδια που βοηθούν τα παιδιά να παραμείνουν ήρεμα και να τους διδάξουν πώς να διαχειρίζονται τα συναισθήματά τους

  • παιχνίδια που προβάλλονται στα social media όπως το YouTube, το οποίο θεωρείται μια τεράστια πηγή πληροφοριών για τα παιδιά ώστε να βρουν παιχνίδια που αναζητούν

Επομένως, η πανδημία επιτάχυνε τις προϋπάρχουσες τάσεις στην βιομηχανία των παιχνιδιών. Η επιχείρηση παιχνιδιών δεν είναι η μόνη κατηγορία που έχει αλλάξει κατεύθυνση και σκοπό, λόγω της πανδημίας και του lockdown. Οι τάσεις και οι κατευθύνσεις που βλέπουμε και σε άλλες κατηγορίες θα έρθουν ούτως ή άλλως, καθώς ενδέχεται να παραμείνουν για αρκετό διάστημα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here