Που βρίσκεται η βιτρίνα? στο κατάστημα η στην οθόνη?

Συνηθίζαμε να πηγαίνουμε για ψώνια, τώρα απλά ψωνίζουμε. Με τα smartphones στα χέρια, ξεκινάμε την εμπειρία αγορών με το να έχουμε πρόσβαση και πλήρη ενημέρωση- τα στοιχεία των προιόντων και τις κριτικές τους, συγκρινόμενες τιμές- όταν σκεπτόμαστε μία ανάγκη, ή μια αγορά.

Για όλους αυτούς τους πρακτικούς λόγους, η βιτρίνα του retail έχει μετακινηθεί online.

Σύμφωνα με έρευνες το 75% των πελατών που ψωνίζουν στο κατάστημα, έχουν επισκεφτεί τουλάχιστον 7 μέρες πριν το εταιρικό site πριν αποφασίσουν να επισκεφτούν το κατάστημα.

Η Forrester υπολογίζει πως το 48% όλων των αγορών που γίνονται στην Αμερική – δηλαδή 1,5 τρις- έχουν επηρεαστεί από ψηφιακές εμπειρίες.

Ως τώρα, δεν το έχουν λάβει σοβαρά υπόψη τους όλοι οι retailers. Γίγαντες όπως η Walmart και η Nordstrom, επενδύουν εκατομύρια στο ηλεκτρονικό εμπόριο, αλλά αυτό είναι μόνο 8% από τις πωλήσεις του retail.

Οι περισσότεροι ξεχνούν ότι το 40% των πωλήσεών τους, επηρεάζεται online και απλά ολοκληρώνεται στο κατάστημα.

Μέχρι το 2025, το 30% των πωλήσεων θα είναι online, αλλά το 100% θα έχουν επηρεαστεί, από ψηφιακές αντιδράσεις.

Όταν γίνει πραγματικότητα, οι retailers και οι μάρκες θα χρειαστούν να παρέχουν εξαιρετικές εμπειρίες κάθε στιγμή σε συνεχή βάση.

Το πρόβλημα είναι ότι οι περισσότερες εταιρίες δουλεύουν μεμονωμένα στη συγκέντρωση υπηρεσιών μετά την πώληση, είτε online, είτε στο κατάστημα.

Μπορείς να αγοράσεις κάτι online και να το επιστρέψεις στο κατάστημα. Μπορείς να παραγγείλεις ένα προιόν από το website του retailer και να το παραλάβεις σε ένα βολικό κοντινό κατάστημα.

Μερικοί retailers συχνά προσφέρουν το να παραγγείλεις οnline ένα προιόν που είναι out-of-stock από το σύστημα στο κατάστημά σου και να στο παραδώσουν δωρεάν.

Οι retailers και οι κατασκευαστές πρέπει να συγκεντρωθούν πολύ πιο μακριά από απλά μία βιτρίνα, δημιουργώντας μία αλυσίδα από ψηφιακές αντιδράσεις που θα έχουν τις πωλήσεις στο επίκεντρο.

Η ανάπτυξη του e-commerce βασίζεται στο ποσοστό των πωλήσεων που γίνονται online, αντί να βασίζεται στη σημαντικότητα των ψηφιακών πωλήσεων και επαφών με τους πελάτες. Έτσι το budget για το  marketing είναι 8%, όταν χρειάζεται κανονικά να είναι 48%.

Οι retailers πρέπει να χρησιμοποιήσουν πιο μεγάλο budget ώστε να προσφέρουν καλύτερα εργαλεία στους πιθανούς online αγοραστές.

Παραδείγματα είναι από ένα store-locator που θα δίνει οδηγίες για το πως να έρθει κανείς στο κατάστημα με τη συγκοινωνία, να εμπλουτίσουν τις λεπτομέρειες του καταστήματος συμπεριλαμβανομένων των υπαλλήλων που έχουν βάρδια εκείνη τη στιγμή, τους χρόνους αναμονής για τις υπηρεσίες στο κατάστημα και άλλα.

Μετά θα πρέπει να ανασχεδιάσουν τα καταστήματα τους γύρω από την καινούργια τους “βιτρίνα”.

Είναι πολύ νωρίς ακόμα για να γνωρίζουμε τι σημαίνει ακριβώς “ψηφιακά επηρεασμένες αγορές”, ή το πως θα μοιάζει σε 5 ή 10 χρόνια από τώρα, αλλά σίγουρα έχουμε στοιχεία από καινούργια ψηφιακά καταστήματα όπως το Warby Parker και το Bonobos.

Tα καταστήματά τους λειτουργούν σαν “κέντρα εμπειριών” με ροή αγορών η οποία αρχίζει και τελειώνει online.

Έχουν σχεδιαστεί για την απόλαυση και την ανακάλυψη που βασίζεται στην εμπιστοσύνη του brand.

Oι καταναλωτές φτιάχνουν τα δικά τους lookbooks και καταχωρούν το νούμερο και τις διαστάσεις τους, ώστε να μπορούν να πραγματοποιούν ακριβείς αγορές online.

Ένας νέος συναρπαστικός κόσμος ανοίγεται μπροστά μας και μόνο όσοι έχουν διάθεση για αλλαγές θα έχουν την δυνατότητα να διεκδικήσουν ένα καλύτερο μέλλον.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here