Την τελευταία δεκαετία – η Funko Pop έχει χτίσει μια επιχείρηση που κάνει 686 εκατομμύρια δολάρια έσοδα ετησίως με την πώληση Pop! σε τιμές που ξεκινούν από περίπου $ 5.
Η Funko μπορεί να πάρει οποιαδήποτε αγαπημένη μορφή ψυχαγωγίας και να την μετατρέψει σε ένα χαριτωμένο και χαριτωμένο, φιλικό προς την οικογένεια χαρακτήρα.
Συνήθως, η Funko πληρώνει συνεργάτες όπως η Microsoft για να παράγει χαρακτήρες για την εταιρική IP τους, όπως ο Master Chief του Halo.
Αυτή τη φορά, για πρώτη φορά, η Microsoft πληρώνει το Funko για να δώσει άδεια στην Pop! μάρκα.
Σηματοδοτεί μια σημαντική μετατόπιση για την Funko, με την οποία η εταιρία του παιχνιδιού μπορεί να λειτουργήσει περισσότερο όπως η Lego, η δανική εταιρεία παιχνιδιών που κέρδισε πάνω από 5 δισεκατομμύρια δολάρια το περασμένο έτος.
Το Lego, εξάλλου, πουλάει σύνολα Lego Star Wars με άδεια της Disney, αλλά και ταινίες και παιχνίδια. Η Funko μεταβάλλεται σε ένα εμπορικό σήμα με αξία διασκέδασης που είναι όλα δικά της.
Τα συλλεκτικά δρώμενα είναι μια αγορά 200 δισεκατομμυρίων δολαρίων από μόνα τους και τα βιντεοπαιχνίδια είναι σε ρυθμό που θα είναι μια βιομηχανία 300 δισεκατομμυρίων δολαρίων έως το 2025. Και το Funko κάθεται ακριβώς στη μέση όλων.
H μάρκα είναι μόνο 10 ετών, αλλά έχει γίνει ακρογωνιαίος λίθος της αγοράς των συλλεκτικών και λατρεία για μικρούς αλλά και μεγάλους.
Για την Funko, πρόκειται για την ιδιαιτερότητα. Η εταιρεία διαθέτει σήμερα 1.100 διακριτές μάρκες και χαρακτήρες. “Μπορεί να μην έχετε παρακολουθήσει ποτέ μια εκπομπή στο Netflix, αλλά εάν είστε fan της ομάδας Liverpool, έχουμε ακόμα κάτι για σας”, λέει ο διευθύνων σύμβουλος της Funko, Brian Mariotti.
Ο Mariotti εξηγεί ότι η αισθητική του Funko είναι εμπνευσμένη κυρίως από την συλλεκτική κουλτούρα στην Ιαπωνία, η οποία έχει μια ατελείωτη όρεξη για χαρακτήρες κάθε είδους – πολλά από τα οποία είναι απλά αξιολάτρευτα σε μια εμφάνιση που ονομάζεται kawaii.
Η αισθητική ενός Funko Pop! είναι αθώα από τη φύση, με μεγάλα διαστήματα-μάτια που αποτελούν σφραγίδες για αθώους χαρακτήρες από το Ε.Τ. στο Hello Kitty.
Το πρώτο Funko ήταν η “ρόδινο-μάγουλη” αμερικανική εικόνα Big Boy.
“Αισθητικά, καταλήξαμε σε κάτι που αισθάνεται πολύ στυλιζαρισμένο, ιδιότροπο, επηρεασμένο από την Ασία”, λέει ο Mariotti.
“Αλλά νομίζω ότι το αποτέλεσμα ήταν ότι οι άνθρωποι που ποτέ δεν σκέφτηκαν να αγοράσουν ένα εξαιρετικά ρεαλιστικό παιχνίδι δράσης θα αγοράσουν ένα Pop!”.
Μια βασική στιγμή για τον Mariotti στο να παρουσιάσει τη δική του μάρκα ήταν όταν μιλούσε σε υψηλόβαθμο στέλεχος από την Warner Bros. “Κάποιος είπε:” Θεέ μου, αυτό που κάνει η Funko είναι ξεκαρδιστικό – βρήκαν έναν τρόπο να κάνουν τον Freddy Kruger χαριτωμένο και αξιολάτρευτο. “
Η Funko το κάνει αυτό με επιτυχία, ξανά και ξανά, με την πολύ προσεκτική ανάθεση των σωστών έργων στους κατάλληλους σχεδιαστές.
Η εταιρεία έχει περίπου 800 υπαλλήλους παγκοσμίως, από τους οποίους 150 είναι καλλιτέχνες που δημιουργούν νέο Pop! και άλλα προϊόντα.
Είναι μια πολύ ελκυστική συλλογή προιόντων, αλλά έχει και πρακτική έννοια.
Για έναν συλλέκτη το να παρατηρήσει μια μικρή λεπτομέρεια σε ένα Funko Pop! είναι σαν μια σιωπηλό “μανία”, μια αναγνώριση μιας κοινής εμπειρίας με μια εκπομπή ή μια ταινία.
Και αυτή η στιγμιαία επικύρωση είναι μια δελεαστική αίσθηση να ξοδεύεις χρήματα για να την κρατήσεις για πάντα.
Συνδεθείτε παρακάτω
ή αποκτήστε ετήσια συνδρομή εδώ.
ή αποκτήστε ετήσια συνδρομή εδώ.