Ήταν πάνω από μια δεκαετία πριν, όταν η BMW δημιούργησε αυτό που έκτοτε έγινε ορόσημο κτίριο για το εμπορικό σήμα. Το BMW Welt είναι ένα θαυμάσιο “σύννεφο” από χάλυβα και γυαλί που βλέπει το Μόναχο. Βρίσκεται δίπλα στο λαμπερό Ολυμπιακό Στάδιο του 1972 και το εργοστάσιο και το μουσείο. Το σχέδιο είναι το έργο του αυστριακού αρχιτέκτονα του Coop Himmelb και είναι ένας θρίαμβος μηχανικής. Είναι επίσης ένα statement μάρκετινγκ, που αυτός ο θεατρικός χώρος αποτελεί εκθεσιακό χώρο αυτοκινήτων, μια γκαλερί τέχνης για να αποκαλύψει και να εκπαιδεύσει σε θέματα που σχετίζονται με το εμπορικό σήμα, συμπληρώνοντας όλα αυτά με ένα βραβευμένο εστιατόριο. Ο Welt (“ο κόσμος”) είναι ένας από τους πιο πολυσύχναστους τόπους στο Μόναχο και μια εξαιρετικά επιτυχημένη επένδυση της BMW.
Τώρα η αυτοκινητοβιομηχανία έχει αναθέσει το έργο σε ένα άλλο σεβαστό δημιουργό, την αρχιτέκτονα και σχεδιάστρια με έδρα το Μιλάνο, Patricia Urquiola. Η έκθεση άνοιξε πρόσφατα στο κοινό και η σχεδιάστρια συνεργάστηκε στενά με τον ανώτερο αντιπρόεδρο του BMW Group, Adrian van Hooydonk, για να φανταστεί μια νέα σκηνή για τα μοντέλα της ναυαρχίδας, συμπεριλαμβανομένων των 8 και 7 Series. Ένα από τα σημαντικότερα σημεία είναι ο σχεδιασμός του δαπέδου. Το ασυνήθιστο σχέδιο της επιφάνειας των 322m2 γίνεται με την τεχνολογία αιχμής 3D εκτύπωσης και “μπερδεύεται” με terrazzo σε ένα συνεκτικό σύνολο. Οι μεταλλικές κουρτίνες και ένα σαλόνι, με πρωτότυπα έργα της Urquiola, αποτελούν το σκηνικό για αυτόν τον ενδιαφέρον χώρο παρουσίασης.
“Η ανοιχτή δομή και ο τεράστιος εσωτερικός χώρος του BMW Welt, είναι η ιδανική σκηνή για αυτό το είδος πειραματισμού. Θυμάμαι ότι επισκέφτηκα το χώρο το 2007 πριν ανοίξει στο κοινό, σχεδόν συγκλονισμένη από τον όγκο του, αισθάνθηκα σαν να ήμουν σε ένα σενάριο ενός μυθιστορήματος του Ian Fleming.” Αυτό το τελευταίο έργο ήταν η δουλειά των ονείρων της Urquiola, μιας προοδευτικής σχεδιάστριας που εξέταζει συνεχώς τις δυνατότητες του σχεδιασμού, των σχημάτων, των υλικών και του χρώματος. Εξηγεί: “Μου άρεσε η ιδέα της εφαρμογής μιας νέας τεχνικής για να δημιουργήσω αυτό που θα μπορούσατε να ονομάσετε νέα επικράτεια μέσα στο χώρο. Έτσι, χρησιμοποίησα αυτά τα φίλτρα στη μεταλλική μάζα για να ενσωματώσω ένα είδος κίνησης. Ήταν ένας εντελώς νέος και συναρπαστικός τρόπος σκέψης για το χώρο για μένα. ”
Μια έκθεση για τη σύγχρονη πολυτέλεια συνοδεύει το άνοιγμα αυτού του νέου χώρου. “Η πολυτέλεια σήμερα σημαίνει να έχεις χρόνο. Ο χρόνος που περνάμε στα αυτοκίνητά μας θα είναι όλο και περισσότερο προσωπικός και σημαντικός », λέει ο van Hooydonk. “Για το λόγο αυτό, πρέπει να σχεδιάσουμε το χώρο μέσα τους για να κάνουμε τον χρόνο που είμαστε εκεί όσο πιο ευχάριστο γίνεται. Όταν μιλάμε για την πολυτέλεια στις μέρες μας, αναφερόμαστε στη «σύγχρονη» πολυτέλεια, ένα στοιχείο της οποίας είναι πάντοτε ο συνδυασμός καινοτομίας και τεχνολογίας ».
Η Ισπανή Urquiola έχει μια μεγάλη εμπειρία εργαζόμενη με εμπορικά σήματα πολυτελείας, συμπεριλαμβανομένης και πρόσφατα της Louis Vuitton. Συμφωνεί ότι η ιδέα σήμερα σημαίνει τη δημιουργία προϊόντων που προσφέρουν κάτι ξεχωριστό – χώρους που ενθαρρύνουν την αίσθηση χαλάρωσης και απόλαυσης. Για την πολυτέλεια, είναι η εξερεύνηση της έννοιας της ελευθερίας.
Η Urquiola θα ήθελε να αλλάξει τις προοπτικές μας. Για να το πετύχει αυτό, έρχεται με έμπνευση από μια φωτογράφηση του Concept M8 Gran Coupé, όπου οι ασυνήθιστες αποχρώσεις του αυτοκινήτου αντανακλούν εμφανώς τις κλίσεις των βόρειων φώτων κόντρα στη μπλε-πράσινη λάμψη μιας παγωμένης λίμνης. Η Urquiola χρησιμοποίησε το σχεδιασμό της επιφάνειας για να αποδώσει την θρυμματισμένη επιφάνεια πάγου, το πράσινο χρώμα που αλλάζει σε τόνο σε διαφορετικά φώτα, σε μια πολυτελή εσωτερική εγκατάσταση.
Ο Van Hooydonk λέει ότι είναι ιδιαίτερα ελκυσμένος στην ανθρώπινη προοπτική του Urquiola στο σχεδιασμό. “Δημιουργεί εξαιρετικά προϊόντα και πολυτελείς χώρους – αλλά πάντα με γνώμονα το συναίσθημα, και με κεντρικό άξονα την ανθρωπότητα και την προσωπική αφήγηση”, προσφέρει. “Είναι κάτι που εμείς επίσης διοχετεύουμε στις διαδικασίες σχεδιασμού μας στη BMW.”
ή αποκτήστε ετήσια συνδρομή εδώ.